• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weer iets heel geks (voor mij)

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
Vanuit een werkblad 1 kan de gebruiker op een button drukken waardoor met de geactiveerde macro een werkblad 2 met eveneens buttons tevoorschijn komt. Alles ziet eruit zoals het gewenst is. Het nieuwe werkblad 2 is gesorteerd op waardes in kolom A. Als je nu met een button teruggaat naar het vorige werkblad 1 en vanuit daar weer naar werkblad 2 gaat is de opmaak redelijk crazy, de buttons van werkblad 1 worden getoond en de eigen buttons zijn niet zichtbaar maar wel aanwezig. Ook cellen opmaak e.a gekke verspringen etc. Met 1 van de buttons kan je naar werkblad 3. Als je, hoewel niet zichtbaar, op die button drukt ga je naar werkblad 3 en is alles zoals gewenst. Als je dan werkblad 2 selecteert is alles zoals het hoort en de chaos die je verliet toen je op de niet zichtbare button drukte om naar werkblad 3 te gaan, is geheel verdwenen. Alsof er niets aan de hand was. Als ik echter weer terug ga naar werkblad 1 en dan weer op de button druk om naar wb2 te gaan is de chaos weer aanwezig.

Heeft iemand hier ervaring mee of herkent dit?

NB: ik kan geen bestandje uploaden omdat het allemaal productie is. Windows 11 en office 365
ik heb natuurlijk ook gedebugd maar daaruit zijn geen gekke dingen te zien.

En je voorbeeld document?

@edmoor
"NB: ik kan geen bestandje uploaden omdat het allemaal productie is."
Zelfs als je God bent lijkt me weinig te beginnen met de titel en de inhoud.

Ik vraag dan ook niet om HET document maar om een voorbeeld document waarin het probleem zichtbaar is,

Zonder voorbeeld is het best denkbare antwoord dat eventmacro's de boel verstoren. Dat zijn macro's die in Thisworkbook module of in de blad2 module staan. En automatisch runnen als je bijv een blad2 verlaat

je hebt dan aanvullende coderegel(s) nodig die zorgen dat die code niet runt als blad 2 al zichtbaar is ofzoiets.

hier een uitleg wat eventmacro's doen...

in wb2 zit geen eventhandler. Die zijn trouwens uitgezet om verstoring te voorkomen. Ik heb ff gekeken voor snapshots maar dat is ook niet mogelijk. Moet het met de beschrijving doen. Heb verder gekeken. Elke keer als k wb2 verlaat naar wat dan ook en dan gewoon weer op het tabblad wb2 druk doet tie alsof er niets aan de hand is? Geen spoor van die scramble??

Als ik via wb1 er weer in ga dan wel weer de scramble. jullie comments bracht mij op het idee om Application.ScreenUpdating =true er tussen te voegen. en dat werkt, elke keer als ik in wb2 kom geen probs...

thx all...(blijft gek maar command zal er niet voor niets zijn, wordt hem af en toe ook te veel, moeilijke tijden... :)

Terug
Bovenaan Onderaan