weer problemen met 64x xp :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourname181

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
hallo beste mensen.

ik heb een tijdje geleden 4 gig sdram gekocht omdat na de aankoop van mijn video kaart
een xfx 9800 gtx+ mijn geluid ingame bij sommige spellen bogon te kraken maar nu heb ik een 64 bit versie erop staan en is het nog steeds zo en mijn xp geeft ook maar 2.4 gig aan terwijl er 4 inzit op word het wel goed aangegeven.
kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik heb hieraan al klauwen met geld aan uitgegeven.:(

- Werkgeheugen even checken met Memtest86 (1 rambankje tegelijk)

- Geluidskaart driver even opnieuw installeren?

-

ik ben dr al een beetje achter wat het zou kunnen zijn want die manieren die je gaf hielpen niet maar heb de boosdoener denk ik al gevonden mn vcore voltage daalt alsmaar onder de 1.15v terwijl het eerst stabiel was met 1.28v heb mijn vcore(van mijn weten was het een koeler voor je proccessor) al een vervangen door een zalman:http://www.ixbt.com/cpu/coolx/zalman9700/zalman9500at.jpg
zou het misschien kunnen als ik mijn oude core2 duo ventilator erdoor vervang zou het dan kunnnen opgelost zijn.
(mijn game liep net ook 2 keer vast ineens :S vond ik best raar)
alvast HEEL erg bedankt voor die gene die dit voor mij kan oplossen:(

Ik zie even het verband niet tussen Vcore en je huidige problemen..

Vcore is voor je cpu nen staat los van het geheugen en onboard spul.
Als je Vcore te laag is om stabiel te zijn krijg je BSODs mooie blauwe schermpies of je pc herstart.

Je kunt je Vcore vast zetten op 1.2V dat moet voldoende zijn (mits niet overgeklokt)

Geeft je pc aan dat het 2,4GB geheugen heeft of 2,4GB Vrij heeft?

hmm ja dat kanik snappen nou ik had dus een vista 64bit versie erop en daar gaf ie wel 4 gig weer en was het ook te merken maar daar had ik de problemen(net als nu weer met xp 64 bit) dat mijn vcore zeer lage voltage had en dat ik dat niet in de bios kon vaststellen en zo omde 5 min ik een crashkreeg ingame :( dat moet ik dus oplosson ik zal morgen proberen mijn bios te reflashen alsdat geen oplossing bied zal ik weer een porst doen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan