Weer problemen met HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hoi mensen :),

Ik heb voor de zoveelste keer problemen met m'n harde schijf. (Inmiddels m'n 3de) Het probleem is als volgt :

Als de kast ook maar een beetje in beweging is (zonet door plaatsing van een cdrom) slaat de HD gewoon uit / vast. (BIOS detecteerd hem ook niet meer na reboot)

Het is een tijdje gewoon perfect geweest en helemaal geen problemen maar gisternacht bleef hij plotseling hangen tijdens het rippen van een DVD en zonet toen ik een cdrom plaatste. (Beetje hardhandig en kast bewoog wat).

Ik zou echt niet weten wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Dit probleem heeft zich namelijk altijd al voorgedaan sinds ik m'n athlon XP heb. (Nieuw mobo).

Ik denk zelf dat de oorzaak is dat de harde schijf in een 5,25 inch sleuf hangt aan 2 schroeven. (Anders is er geen plaats voor de HDD koeler in m'n midi tower).

Dit probleem doet en deed zich alleen voor met de primaire HD dus de secundaire heeft nergens last van.

Iemand die misschien nog een oplossing weet? (Ik wil sowieso een bigtower kopen maar of het probleem hiermee opgelost is...)

Alvast bedankt!

Geplaatst door BrEeZeR

Ik denk zelf dat de oorzaak is dat de harde schijf in een 5,25 inch sleuf hangt aan 2 schroeven. (Anders is er geen plaats voor de HDD koeler in m'n midi tower).

Dit is ook geen manier om een schijf te monteren...:rolleyes: Koop voor een paar €uro een stel brackets om de schijf netjes in een 5¼ bay te monteren.

Geplaatst door Tiborv

Dit is ook geen manier om een schijf te monteren...:rolleyes: Koop voor een paar €uro een stel brackets om de schijf netjes in een 5¼ bay te monteren.

Ik weet het, maar anders heb ik geen ruimte in die brakke kast.

Denk dat ik beter direct een bigtower kan kopen ipv geld te verspillen aan deze kast die ik toch nog maar een tijdje gebruik.

Ik stuur je wel een stel van die brackets, schijven moet je netjes met 4 schroefjes vastzetten, net zoals je de rest in de kast netjes vast moet maken, moederbord, cd-rom enz enz...

Kan aan je molex-stekkertjes liggen.

Me zusje heeft, jij kent et hele verhaal wel, ook last van het uitvallen van de hd's en cdrom-spelers.

In haar geval blijkt et aan de molex-stekkertjes te liggen. Deze zitten vrij losjes in hun behuizing.

Zij heeft dus een nieuw voedingsblok nodig, maar ik moet dat dokken dan en daar heb ik dus voorlopig nog geen zin in.

Jij hebt vrij vaak je hd's moeten verwisselen, dus misschien er een molex-stekkertje wat brak geworden is na al dat geruk en getrek.

Ik heb trouwens mijn 17 gig hd ook gewoon in een 5,25 inch sleuf hangen aan 2 schroeven en heb zelf geen problemen hiermee.

Dus dat et aan de manier van de hd-opstelling zou liggen, lijkt mij sterk.

Geplaatst door Muurhond
Kan aan je molex-stekkertjes liggen.

Me zusje heeft, jij kent et hele verhaal wel, ook last van het uitvallen van de hd's en cdrom-spelers.

In haar geval blijkt et aan de molex-stekkertjes te liggen. Deze zitten vrij losjes in hun behuizing.

Zij heeft dus een nieuw voedingsblok nodig, maar ik moet dat dokken dan en daar heb ik dus voorlopig nog geen zin in.

Jij hebt vrij vaak je hd's moeten verwisselen, dus misschien er een molex-stekkertje wat brak geworden is na al dat geruk en getrek.

Ik heb sowieso geen zin om een nieuwe voeding te kopen voor deze kast.. ik vervang hem toch zo snel mogelijk. Ik weet ook niet of het aan de molex stekkertjes ligt maar het zou best kunnen. Ken het effect wel als de HDD even zonder stroom zit. (Verwisselbare HDD op school :))

Ik stuur je wel een stel van die brackets, schijven moet je netjes met 4 schroefjes vastzetten, net zoals je de rest in de kast netjes vast moet maken, moederbord, cd-rom enz enz...

Bedankt, maar ik weet niet zeker of dit het probleem wel is..

Geplaatst door Muurhond
Ik heb trouwens mijn 17 gig hd ook gewoon in een 5,25 inch sleuf hangen aan 2 schroeven en heb zelf geen problemen hiermee.

Dus dat et aan de manier van de hd-opstelling zou liggen, lijkt mij sterk.

Het zal er idd niet aan liggen, dat heb ik Breezer ook al via MSN verteld, maar ik vind het prutswerk. Koop gewoon een stel brackets en doe het netjes.

HDD

Heb je al de IDE kabel vervangen?

Een draadbreukje in 1 van de 80 aders kan dit soort problemen veroorzaken.

Suc6

Re: HDD

Geplaatst door tron
Heb je al de IDE kabel vervangen?

Een draadbreukje in 1 van de 80 aders kan dit soort problemen veroorzaken.

Suc6

Heb paar weken geleden nieuwe kabel gekocht dus denk niet dat dit het probleem is. :)

Eigenzinnige schijf

Heb paar weken geleden nieuwe kabel gekocht dus denk niet dat dit het probleem is.

Daar zou ik niet te snel van uit gaan.

Dit onderdeel is vaak het ondergeschoven kindje in een pc.

Ik kocht bv.mijn Raid controller met 2 gloednieuwe maar defecte ide kabels. (en ik me maar afvragen waarom ik die raid configuratie niet kon maken)

Het zijn zo'n beetje de goedkoopste onderdelen in je systeem dus het kan nooit kwaad om het te proberen.

Trillingen kunnen dit probleem nooit veroorzaken (mijn schijf bleef rustig doordraaien na een aardbeving van 4,7 hier in Heerlen vorig jaar)

Sterker nog Computer totaal geeft als tip je schijf op te hangen zodat deze stiller is.

Indien de voeding het probleem zou zijn dan zou je hele systeem instabiel zijn.

Dus het lijkt me de IDE kabel of de schijf zelf die hier problemen maakt.

Suc6

Tja ik weet het niet maar ik ken het effect van een 'uitgevallen' HDD wel en daar lijkt het hier erg veel op. Heb op school een verwisselbare HD en die heb ik wel eens voor de gein uitgezet om te zien wat het effect was.. ongeveer hetzelfde. :)

Zou het niet aan het molex stekkertje kunnen liggen? Ik heb nu iig die van de DVD speler er even aangezet om te zien of het dan opgelost is.

Aan de schijf ligt het niet denk ik aangezien dit al de 3de schijf is waar dit probleem voorkomt.

Wel, uit vanmorgen ondervonden ervaring kan ik Tron alleen maar gelijk geven.

Ik had mijn hdd met een nieuwe kabel aangesloten en kreeg vanmorgen ineens een error te zien toen ik het scherm aandeed (PC stond zoals altijd gewoon aan)

BSOD :evil:

Na diverse dingen geprobeerd te hebben flatkabel vervangen voor nieuwe... Hoppa, here I'am.

Het lijkt er toch op dat het de molex was. Heb nu de molex van de DVD speler in de HDD geplugt en heb nergens meer last van terwijl de DVD speler nu erg vage kuren heeft.

Het is mij nu wel duidelijk :thumb:

Bedankt iig voor de reacties. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan