Weer ruis in microfoon...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerFreak12

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2013
Hallo iedereen!

Na mijn probleem van de vorige microfoon heb ik een nieuwe gekocht met zo'n plug die in een USB transformer gaat dus zo:

Microfoon -> Plug -> Plug Naar USB transformer -> USB -> Computer

En deze ruist ook en dat is erg irritant.
Ik heb de Realtek Audio Drivers geinstalleerd maar die verschijnen nergens.
Ik heb plug/usb schoongemaakt.
de plug gewoon in de plug gedaan.

En dit werkt allemaal niet....

Microfoon:
Trust 20378

speccy

Je koopt iets van Trust en verwacht high-end geluid? Kan zomaar eens aan de hele opstelling liggen. Mogelijk dat je via een losse geluidskaart meer geluid hebt.

Hoe weet je trouwens dat het aan de microfoon ligt en niet aan het weergave-apparaat?

ah de titel is verkeerd maar dat weet ik niet waar de ruis vandaan komt.
En het is een elektronische ruis, en ik weet niet eens wat ik van Trust moet verwachten omdat ik erg slecht ben met microfoon merken enzo.
Ik zal gaan kijken naar een PCI Geluidskaart

ALs het aan de geluidskaart ligt zal een gewone USB soundcard ook wonderen doen. Trust is eigenlijk een goedkoop nederlands merk dat goeie dingen maakt zolang je niet veel geeft om kwaliteit.

Merken waar ik ervaring mee heb voor microfoons:

Audio technica,
Rhode,
Shure,
Razer (seiren),
Blue..

ER zijn nog veel andere goeie merken maar waarschijnlij ligt dat ook al veel te ver uit je budget, mogelijk de bovenstaande ook al. Als je een goeie microfoon wilt kan je voor de Razer Seiren of Audio Technica AT2020 gaan. Een AT2035 is wat beter voor stemgeluid maar is XLR, en heb je een interface voor nodig.

Mijn budget is inderdaad laag.
Ik wil geen nieuwe microfoon maar alleen die ruis weg hebben want ik denk ook dat het aan de geluidskaart ligt.

Kunnen jullie mij iets aanbevelen?

Hallo iedereen!

Na mijn probleem van de vorige microfoon heb ik een nieuwe gekocht met zo'n plug die in een USB transformer gaat dus zo:

Microfoon -> Plug -> Plug Naar USB transformer -> USB -> Computer

En deze ruist ook en dat is erg irritant.
Ik heb de Realtek Audio Drivers geinstalleerd maar die verschijnen nergens.
Ik heb plug/usb schoongemaakt.
de plug gewoon in de plug gedaan.

En dit werkt allemaal niet....

Microfoon:
Trust 20378

speccy
Zit geen Realtek audio codec chip in, vreemd dat je dan de driver ervoor installeert en bij USB doet de audio codec chip niets, alleen via de audiomixer kan de microfoon ingang wel openstaan en problemen geven.
https://downloadcenter.intel.com/download/19282/Audio-IDT-92xx-Audio-Driver
Zit een IDT audio codec chip op.

Trust maakt niets zelf, die koopt gewoon chinees spul, laat zijn eigen naam erop zetten en laat er een verpakking voor maken etc. vaak is het rommel maar soms kan het ermee door.

@ComputerFReak12,
Goedkoop microfoon klinken, tja goedkoop.
Ze zien er wel vaak heel leuk uit.
Maar wat als je hem zonder die USB ding gewoon in de microfoon ingang probeerd?

Al geprobeerd en zelfde resultaat

Laatst bewerkt:
Niet toevalling andere audiobronnen ook open staan bij opname (in mengpaneel van widows..)?

Hij wou eerst niet, maar nu wil hij wel de drivers installeren.

Duurde wel even maar alles werkt als het hoort te werken
Dankje

Hallo Iedereen!

Even terug op die ruis....
Ik heb nu Windows 7 wegens de Steam Probleem met Windows 10.

Nu wil ik graag meedoen met een game event van een Youtuber maar hij zegt dat er een Microfoon nodig is voor Communicatie:
Ik heb een microfoon maar ik hoor de ruis nog steeds... Ik hoor hem wel zacht. Ik heb eerder wat geskypet met een vriend en hij begon weer te klagen over mijn ruis.

Ik wil die youtuber dit echt niet aandoen....

Dus kom ik weer op deze oude topic:
Hoe fix ik dit?

Apparaat Beheer:
jFIUiEG.png

Speccy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan