• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weer te geven tekst verwijderen in een Hyperlink / Verticaal zoeken met Hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2018
Goedemorgen allemaal,

Op een website van onze vervoerder, kunnen wij de Track & Trace codes downloaden.
Deze staan in de kolom "Tracking Link".
Om deze tracking links goed te kunnen gebruiken, zou ik graag weten hoe ik 1 van de volgende 2 zaken kan doen (als ik ze beide weet is het uiteraard ook goed)
- Hoe kan ik alle "weer te geven tekst" in de hyperlinks in 1x verwijder, zodat alleen de feitelijke tracking links overblijven? (Dit heb ik in cel C2 handmatig gedaan, door de hyperlink te bewerken)
- Hoe kan ik verticaal zoeken met hyperlinks? Als ik verticaal zoek, verdwijnt de onderliggende link
Bekijk bijlage Track & Trace.xlsx

Alvast dank!

Bijlagen

• Screenshot Tracking.png
    Screenshot Tracking.png
    13,3 KB · Weergaven: 43
  • Screenshot Tracking.png
    Screenshot Tracking.png
    10 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Dank voor het bericht, ik had dat inderdaad allemaal doorgelezen, en mijns inziens had ik overal aan voldaan (voorbeelden, privacy, etc).
Mocht ik iets gemist hebben, excuses...

Ik weet haast zeker, dat je het niet goed gelezen heb.
Hier is niet de Photoshop

Aaah... Ik wist niet of dat kon ivm Privacy klant, maar nu heb ik een Excel geüpload.
Dan hoop ik dat het nu voldoet.

deze draaien?
Code:
Sub SjonR()
    For Each cl In Range("B2:B" & Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
        cl.Value = cl.Hyperlinks(1).Address
    Next
End Sub

Of deze:
Code:
Sub HLinks()
    For Each link In ActiveSheet.Hyperlinks
        link.TextToDisplay = link.Address
    Next link
End Sub

Om uit een VLOOKUP een hyperlink te krijgen zet je er de HYPERLINK functie "omheen":
Code:
=HYPERLINK(VLOOKUP(A2;Sheet2!$A$2:$D$100;4;False))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan