weer xp probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heb eindelijk xp er op kunnen zetten (zie mijn ander topic) maar heb nu het volgende probleem :
heb xp op de schijf kunnen zetten door de schijf als slave aan de computer te hangen waar op de masterschijf al xp draait.
Als ik die computer opstart kan ik kiezen van welke schijf ik wil opstarten,zo gaat het goed.
Maar als ik de slave schijf als master schijf in een ander computer hang dan krijg ik de volgende foutmelding bij het opstarten van xp : dat ik het NTLDR bestand mis.
Weet iemand wat dit betekend want wil graag de slave schijf als master gebruiken in mijn eigen computer.
Alvast bedankt.

Je kunt niet zomaar een geinstalleerde XP op een andere comp op een slave maken en op een andere computer laten draaien?:confused:

Ten eerste zal de hardware anders zijn, zo niet, dan staan alle verwijzingen er foutief op en de opstartbestanden staan er ook niet op.

Je zult hem kunnen proberen te herinstalleren, maar dat zie je pas als je het probeerd, doorgaan tot installeren en daar voor herstel kiezen.

Het kan ook als volgt om weer an deze bestanden te komen :

Ik heb dit probleem zojuist verholpen op de volgende manier:

ik heb mijn CD Win XP pro erin gedaan toen heb ik hem opgestart vanaf de CD rom totdat je in de keuze menu van de setup komt daar druk je op "R" van repair en dan meld je je aan (volg de stappen die dan worden gegeven) uit eindelijk zit je dus in DOS-Prompt en daar kan je gaan typen namelijk:

- copy ?:\i386\ntldr c:\
- copy ?:\i386\ntdetect.com c:\ ?: (staat voor het cd-rom station)
- fixmbr
- fixboot
en als laatste exit. dan start de pc opnieuw op en moet het probleem opgelost zijn

Zou maar eens goed de topic start lezen, daar heeft dit niets mee te maken, het gaat over een install op een andere comp EN op een andere schijfletter dan de C: EN ook nog eens een tweede harde schijf.

Dan gaat dit echt niet werken, alle verwijzingen in het register staan fout, en de hardware is anders.

opgelost

Heb xp opnieuw geinstalleerd op de harde schijf die ik als master in mijn computer heb gehangen en ook een ander geheugen geheugen reepje in mijn computer gezet en nu werkt alles naar behoren.
Iedereen bedankt voor al jullie goede adviezen.:thumb:

met vriendelijke groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan