• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave actuele tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0me0neelse

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2017
Hallo,

vorige keer heb ik de vraag gesteld hoe ik de actuele datum kon weergeven.
Graag wil ik dat combineren met de actuele tijd.. Veel vragen gaan over tijd
berekenen, hier heb ik de oplossing dus niet gevonden.

Kan ik gewoon de actuele tijd weergeven in een excelsheet zonder poespas ?

Laatst bewerkt:
edmoor, wederom bedankt !

De eerste optie kende ik, deze geeft alleen geen "lopende" klok weer, wat ik juist wel wil.
De andere klokken op de site van andypope zijn veel te groot en voor mij ook te moeilijk :-(
Ik had gehoopt met een simpele b.v. =TIJD(HH:MM:SS) een lopende klok te kunnen maken
die plaatsbaar zou zijn in de cel naast de datum.

Met veel moeite heb ik 1 macro werkend gekregen op een workbook van 36 sheets.....

Ik laat het er liever bij :D

Dit zou het idd kunnen worden...
Eens kijken of ik dit aan de praat weet te krijgen.

Trouwens wanneer ik een workbook/sheet open waar een macro in verwerkt is, openen er
altijd meerdere vensters gelijktijdig. In het geval van dit klokje moet ik 3 vensters sluiten
wanneer ik op afsluiten klik. In mijn eigen workbook met 1 macro 2 vensters. Is dat normaal ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat is niet normaal.
De code voor het klokje doet niks met vensters.

Donders, ik schrijf zo veel in het Duits dat ik venster nu al standaard met een
"f" ga schrijven zonder het in de gaten te hebben :-) In ieder geval bedankt, ik
ga verder opzoek naar de fout.

Sluit eerst de klok af met een knop dan is het probleem opgelost.

@emields

Nee, het probleem is opgelost, elke keer dat ik mijn workbook opende werd automatisch
een bestand uit de MS Office map mee geopend met de naam : Personal

Hoe dit is gebeurd weet ik niet, ik kon het probleem alleen tekkelen door deze "mij onbekende"
file te deleten van harddisk... Hoe die daar is gekomen en hoe die in 1x samen met mijn eigen
workbook werd gestart is me een raadsel. Ik weet alleen dat het probleem is begonnen toen ik
een macro heb opgenomen om de sheet beveiliging te zetten/verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan