Weergave applicatie op server 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter DSBas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DSBas

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Wij hebben een probleem waar we nu al een aantal maanden tegenaan lopen. Verschillende mensen hebben hiernaar gekeken, maar zonder oplossing.

De situatie:

We hebben 2 HP Proliant ML350 G5 servers staan. Allebei met Windows server 2003 R2 met Service Pack 2.

Server 1 is ingericht als domain controller / fileserver / mailserver met Exchange 2003.
Server 2 is ingericht als Terminal Server.

Probleem:

Binnen ons netwerk draait een applicatie (Planrad). De weergave op de werkstations (Windows XP met Service Pack 2/3) werkt zonder problemen.
De applicatie staat geïnstalleerd op de Domain controller. De executable wordt vanaf alle werkstations en de Terminal server vanaf deze locatie geopend.
Sinds een aantal maanden werkt de weergave van de applicatie op onze terminal server niet lekker meer. Het lettertype lijkt groter te zijn geworden.
Tot voor 2 maanden geleden werkte de applicatie op de domain controller ook nog zonder problemen, maar van de één op de andere dag klopt ook hier de weergave niet meer.

Ik was er vanuit gegaan dat het probleem weer eens door zo'n fantastische Microsoft update veroorzaakt werd. Dus alle udates verwijdert, zelfs Service Pack 2 gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.
DPI instellingen op de server gecontroleerd, gewijzigd. Zonder resultaat.
Proliant support pack (alle drivers) opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Ik heb echt geen flauw idee meer waar ik het zoeken moet en hoop dat één van jullie (of jullie allemaal, in het geval dat ik iets enorm over het hoofd zie) een idee hebben wat ik hieraan kan doen.

Ik heb 2 screenshots bijgevoegd, 1 met de correcte weergave (Windows XP) en 1 met de incorrecte weergave (Server 2003).

Alvast bedankt voor de moeite!

Bas

Bijlagen

• correct.jpg
    correct.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 42
  • incorrect.jpg
    incorrect.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 38
Het lijkt er op dat de weergave van Windows naar Klassiek is gezet. Heb je al geprobeert om een profiel van een gebruiker weg te gooien?

Het lijkt er op dat de weergave van Windows naar Klassiek is gezet. Heb je al geprobeert om een profiel van een gebruiker weg te gooien?

Het probleem speelt zich af op de Terminal Server. In het eerste screenshot zie je een screenshot van XP. En het tweede incorrecte screenshot is genomen in 2003. Dit is het default thema in 2003. Op deze server werken ongeveer 25 mensen. Al deze mensen ondervinden hetzelfde probleem. Dus ik denk dat het userprofiel weggooien niet echt een oplossing zal bieden.

Lijkt erop dat een grotere lettergrootte wordt gebruikt dan op XP.

Ik zou naar het volgende kijken in een gebruikersessie op de Terminal Server: Eigenschappen van Beeldscherm -> tabblad Bureaublad -> Tekengrootte. Kijk na of die op Normaal staat.
Heeft dat geen effect, klik dan op Geavanceerd, en kijk bij de verschillende keuzes in het pull-down menu waar relevante lettertype-groottes staan.

Kijk ook na of misschien o.b.v. een Policy de weergave anders is dan standaard in de Terminal Server. Test met een gebruiker waar géén policies op van toepassing zijn op de Terminal Server of het daar wél goed staat.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan