weergave breedbeeld monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb een nieuwe monitor aangeschaft (Acer X193W).
Het beeld wordt wel breed weergegeven, maar de letters zijn wazig en de ikonen vervormd. Volgens mij moet ik de drivers van de videokaart updaten (??). Ik heb op google gezocht maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Dit is wat ik terug kan vinden over de videokaart: SiS 661FX_760_741_M661FX_M760_M741

Ik heb gekeken bij de instellingen van het beeldscherm, maar kan daar niet de juiste vinden. Ik heb hem nu ingesteld op 1280 x 1024

Kan iemand me helpen?

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft die monitor ook een resolutie van 1440x900 nodig

1280x1024 is nl formaat voor een normale monitor dus als je dat op een wide monitor zet, wordt het erg uitgerekt

Ja dat klopt, maar dat kan ik niet instellen.
Die mogelijkheid is er niet bij de instellingen van het beeldscherm.
Misschien moeten de drivers van de videokaart geupdate worden?????

Ja dat klopt, maar dat kan ik niet instellen.
Die mogelijkheid is er niet bij de instellingen van het beeldscherm.
Misschien moeten de drivers van de videokaart geupdate worden?????

Dat zou kunnen, hety zou ook kunnen dat je monitor niet wordt herkend. Dat zou je even kunnen nakijken.

Hoi !

Tja, maar de vraag is of je grafische chip de gewenste resolutie wel ondersteunt !

Dat is echt niet vanzelfsprekend.

Kijk es op de site van je PC-bouwer of mobo-bakker of er iets over vermeldt wordt.

Greetz,

Harry.

Dat was in eerste instantie ook mijn vraag. Kan ik mijn videokaart updaten o.i.d.? Zie bovenaan voor het type.

p.s. wat is een mobo-bakker?:)

Hoi !

Om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen moeten we de naam/type van je mobo/of merk/type van je PC weten.

Je hebt n.l. een z.g. on-board grafische chip, en we kunnen niet ruiken of er een AGP/PCi express-slot op je mobo aanwezig is.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen moeten we de naam/type van je mobo/of merk/type van je PC weten.

Je hebt n.l. een z.g. on-board grafische chip, en we kunnen niet ruiken of er een AGP/PCi express-slot op je mobo aanwezig is.

Greetz,

Harry.

Sorry hoor Harry, ik wist niet wat een mobo was. Ben niet zo'n expert als jij, anders zou ik dit ook niet vragen :( waarschijnlijk.
De computer is een Acer Power F1b. Of er AGP of PCi sloten inzitten weet ik niet. Het gaat over de computer op mijn werk.

Hoi !

Even nagekeken, en je hebt een vrij AGP-slot in de Acer.

Je kunt dus eenvoudig een AGP-kaartje aanschaffen, in het slot plaatsen, drivers installeren, klaar.

Greetz,

Harry.

Ik weet wel dat ik een andere videokaart kan plaatsen, maar mijn vraag is eigenlijk of het niet mogelijk om de huidige te updaten? Volgens de link die buick gestuurd heeft zou dat ook moeten kunnen. Maar mijn probleem is dat ik díe juist niet kan vinden (zie mijn eerste berichtje).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan