• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergave datum van voor 1900

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markoezie

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Ik heb een bestand uit openoffice met datums voor 1900. Geen problemen mee. Als ik dat naar iemand stuur die wel met office werkt geeft ie de data van voor 1900 foutief weer (cel vol hekjes). Heb die PC al op datumweergave 1904 gezet (las dat ergens) maar dat helpt niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Marc

Hallo Marc,

Excel heeft 2 mogelijkheden voor een begindatum.
1 januari 1900 of 1 januari 1904. Dit betekent dat Excel aan die die datum het getal 1 toekent. Een datum voor 1 januari 1900 in Excel bestaat niet.

Als je daar toch mee moet werken ben je dus aangewezen op Open Office.

Groet,
Pieter

Welke van die formules van die add-in geeft de datum van voor 1900 dan weer als datum en niet als hekjes? Het zal dan in ieder geval als een verwijzing moeten worden ingevoerd (de formule dus) naar die cel met hekjes (de foutmelding).

Marc

Een cel met hekjes kan ook wijzen op een te kleine breedte van de kolom , post anders eens een dummy voorbeeldje van je hekjes . Ik veronderstel dat J-Walkenbach wel weet waarmee hij bezig is, anders kieper ik zijn boeken bij het oud papier .

Normaal gezien deze (custom)functie:
XDATE(y,m,d,fmt): Returns a date for a given year, month, and day. As an option, you can provide a date formatting string.

Zal deze opties eens gaan proberen (cel is niet te smal, dat is het niet). Moet daarvoor naar de pc van die kennis die met office werkt. Bij mezelf met Openoffice geen problemen dus kan het ook niet echt testen. laat nog weten of het gelukt is.

Dank voor de oplossingen.
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan