• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergave draaitabel en functie "aantal verschillende"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytsje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo allemaal,

ik zou graag in een draaitabel alle vakjes van de rijlabels gevuld zien zodat ik de waarden kan kopieren en plakken om deze vervolgens weer te bewerken...

bijvoorbeeld wanneer ik in de rijlabels achtereenvolgens heb:

achternaam; voornaam; woonplaats

en in de waarden het aantal (van bijv achternaam)

dan heb ik het aantal naamgenoten in dezelfde woonplaats

de vakjes onder de achternaam met verschillende voornamen zijn leeg... hoe krijg ik die vol?

Is er ook een formule in excel die het aantal verschillende waarden optelt? bijvoorbeeld rijlabel achternaam en in de waarden het aantal VERSCHILLENDE voornamen?

Bedankt!!

Hang een bestandje bij en ik zal stap voor stap zeggen wat je moet doen.

Voor het aantal verschillende: een draaitabel geeft unieke waarden, dus als je een draaitabel maakt met enkel die gegevens, kan een AANTALARG functie gewoon het resultaat geven.

Wigi

Bedankt!

Het zou mooi zijn als er onder Oost nederland dan weer Oost Nederland komt te staan.

Ik heb een bestandje bijgesloten. Aantal arg telt het aantal niet lege cellen. ik zou bijvoorbeeld willen weten hoeveel verschillende achternamen voorkomen in Leeuwarden.

groetjes,

Ytsje

Bijlagen

Sorry, ik kan je niet verder helpen. Ik krijg de melding dat de draaitabel is gemaakt met een nieuwere versie van Excel en daarom niet kan worden bijgewerkt.

Jammer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan