• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave Draaitabel tabellabels geen lege cellen bij dubbele labels

• Onderwerp starter Onderwerp starter EStu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EStu

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2014
Beste Expert,

Wanneer ik een draaitabel maak bijvoorbeeld met klanten en producten in de labels dan wordt het volgende weergegeven:

klanten producten
klant 1 product A
(leeg) product B
klant 2 product A
klant 3 product A
(leeg) product B

*(leeg) = ""
Mijn vraag is of het ook mogelijk is om bij de labels hier bij de lege vakken OOK de klantnaam te herhalen:

klanten producten
klant 1 product A
klant 1 product B
klant 2 product A
klant 3 product A
klant 3 product B

Weet iemand of dit mogelijk is en zoja hoe ik dit kan doen?
Zie s.v.p. de bijlage: Bekijk bijlage Indien zelfde klant dan ook de klantnaam herhalen.xlsx

Met vriendelijke groet,

Emile

Laatst bewerkt:
Oplossing gevonden

Het ging om de 2007 versie van Excel btw.

Maar ik heb al een oplossing gevonden ^^

Met vriendelijke groet,

Emile

Als er een vraag gesteld wordt willen we ook graag een antwoord voor degene die ook met het probleem zitten.
Dus wat is je oplossing?

De oplossing:

Popipopi,

Bij de brongegevens van de draaitabel heb ik een kolom toegevoegd welke bestaat uit de gegevens van een aantal kolommen van deze draaitabel, deze heb ik 'sleutel' genoemd.
Middels de gegevens uit een rij van de brongegevens creërde ik een 'unieke regelcode' voor bijvoorbeeld de tweede lijn betrof dit de formule: =B2&C2&D2&E2&F2&G2

In mijn draaitabel werd dit mijn eerste kolom, hiermee is het probleem van dubbele regels bij dubbele labels niet meer aanwezig (dit omdat er van de meest linkerkolom van de labels naar rechts gekeken wordt in deze draaitabel).

Deze oplossing biedt voor mij uitkomst omdat ik slechts enkele kolommen uit deze draaitabel nodig heb, deze worden via een macro gekopiërd en geplakt naar een andere locatie.

Met vriendelijke groet,

Emile

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan