• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiltdijk

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Best forum,

Ik heb een paar vragen met betrekking tot de weergave van getallen in Excel.

- Soms komen er hekjes te staan in een cel als ik een getal invoer, terwijl het datatype toch echt 'getal' is. Hoe kom ik af van deze vermaledijde hekjes?
- Ik heb cellen met het format 'bedrag' ingesteld zodat er 2 decimalen worden getoond, zoals gebruikelijk is. Maar: Hoe kan ik realiseren dat bedragen op 00 (bijv EUR 22,00) worden genoteerd als: EUR 22,-
en: hoe kan ik voorkomen dat bedragen met meer dan 2 decimalen worden afgerond (al is dit een visuele, niet een wiskundige afronding)? Met andere woorden: Als ik 0,025 ingeef, wil ik dat hier geen 0,03 van wordt gemaakt, maar als ik 0,03 ingeef, moet dit geen 0,030 worden.

Alvast bedankt,
Jilt

1] Mischien een schot voor open doel; is je cel breed genoeg?
2] € #.##0,-- als celopmaak
3] (nog) geen idee

Met antwoord 1 ben ik alvast geholpen, bedankt.
Wat antwoord 2 betrteft: Waar vind ik de notatie ##.#0,--?

Jilt

idd, rechtsklikken in de cel, celopmaak, aangepast en daar intypen

Via celopmaak - aangepast - ##.#0,-- lukt het inderdaad om de opmaak 20,-- te krijgen. Maar als ik nu 0,025 intype, wordt dit 0,--. Overal komen dus streepjes achter. Dit is eigenlijk wat ik wil:

Ik typ -> ik krijg:
30 -> 30,-
30,5 -> 30,50
0,01 -> 0,01
0,025 -> 0,025

Jilt

Jiltdijk zei:
Via celopmaak - aangepast - ##.#0,-- lukt het inderdaad om de opmaak 20,-- te krijgen. Maar als ik nu 0,025 intype, wordt dit 0,--. Overal komen dus streepjes achter. Dit is eigenlijk wat ik wil:

Ik typ -> ik krijg:
30 -> 30,-
30,5 -> 30,50
0,01 -> 0,01
0,025 -> 0,025

Jilt

Enige oplossing die nog rest is VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan