weergave in excel van gegevens die met een enkele quote beginen (zoals 'S-HERTOGENBOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkGRIP

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Ik haal gegevens uit een database met behulp van VBA om deze in een exceldocument te zetten.

nadat ik de selectie heb opgebouwd zet ik de gegevens in Blad1 op cel A2
Sheets("Blad1").Range("A2").CopyFromRecordset Orst
Dit gaat op zich goed, maar bij gegevens uit de database die met een enkele quote beginnen dan zie je dit niet op je scherm terug.
Bijvoorbeeld woonplaats is 'S-HERTOGENBOSCH en dat laat excel dus zien als S-HERTOGENBOSCH (dus de quote zie je dus niet op het scherm)

Hoe krijg ik binnen excel dit tocht goed op mijn scherm te zien.

Laatst bewerkt:
HenkGRIP,

Als je in de cel voor het woord een spatie geeft zet hij wel 'S-HERTOGENBOSCH neer.
Misschien is er nog een andere mogelijkheid maar dat weet ik niet.

EA,

Dat is wel zo maar dan moet je elke cel weer langs en wijzigen en dat was nu net niet mijn bedoeling.
In ieder geval wel bedankt voor het meedenken.

Het enkele quootje zoals je in plaatsnamen gebruikt, is in Excel een teken waarmee je de celuitlijning instelt op Links uitlijnen. Typ bijvoorbeeld een quootje en een getal, en het getal wordt links uitgelijnd i.p.v. rechts. En bij jouw import wordt het teken dus ook gebruikt om de tekstuitlijning in te stellen.
De oplossing is vrij simpel: zet een extra quootje in de cel. Dus i.p.v. 'S-HERTOGENBOSCH moet je ''S-HERTOGENBOSCH in de cel zetten. Dat kun je met een loopje wel voor elkaar krijgen. Daarbij maakt het niet zoveel uit of je alle cellen in het bereik aanpast (je verandert hooguit de standaard uitlijning in Links uitlijnen) of eerst controleert of het eerste teken van een cel een quootje is.

Ik heb over die database alleen maar leesrechten.
Ik heb het volgende bedacht: Als ik in de selectie aangeef:

Select ''' + woonplaats, etc. etc... FROM ......
dan komt bij elke tekst een komma er voor en bij 'S-HERTOGENBOSCH WORDT HET DAN ''S-HERTOGENBOSCH en toont excel wel de quote op het scherm.

Jou antwoord heeft me wel op een idee gebracht, het werkt nu wel.

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan