weergave in Mavericks

Status
Niet open voor verdere reacties.

proud84

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2001
Hallo,

Ik heb een macbook-pro en ben onlangs overgegaan van snow leopard naar mavericks.
De weergave (lettergrootte) van internetpagina's is op mijn macbook klein en daarom zoom ik 1 keer in.
In snow leopard bleef de weergave behouden bij openen van een andere internetpagina maar in mavericks opent
een andere pagina elke keer weer in de originele (kleine) weergave. Irritant, want nu moet ik bij elke internetpagina die ik aanklik
weer even op de zoomknop (grote A) drukken.
Is er een oplossing om de gekozen weergave te behouden?

Je bent in ieder geval niet de enige die het mist: https://discussions.apple.com/message/23518419#23518419

Download de bijlage bij dit bericht, in het ZIP-bestand zit een .css bestand welke je nodig hebt.

Ga naar Safari > Voorkeuren (CMD+`) > Geavanceerd > Stylesheet.

Klik daar op "Andere" en zoek het bestandje op.

Dit bestandje zorgt er voor dat elke pagina standaard op 110% wordt geladen, mocht je een ander percentage willen hebben dan kun je het bestand openen met TextEdit en het percentage aanpassen.

Daarna dien je wel opnieuw het stylesheet te selecteren bij de instellingen van Safari anders worden de wijzigingen niet toegepast. :)

Een andere optie is Google Chrome gebruiken, die heeft een optie bij de geavanceerde instellingen om het standaard zoom-niveau aan te passen.

Bijlagen

Hoi Tha Devil,
Ik heb de methode toegepast maar zonder succes. De weergave blijft klein. Ik heb het bestand op 130% gezet maar geen effect.
Ik denk dat ik toch over moet gaan op Chrome (zucht).

Dat is vreemd, ik heb het hier op Mavericks i.c.m. Safari 7.0 getest.

Heb je Safari wel opnieuw opgestart?

Ja, Safari (7) heb ik opnieuw opgestart.
Het lijkt erop dat het op sommige sites wel werkt. Maar op andere opent ie in een grotere weergave om gelijk
weer terug te springen naar een kleine weergave. Misschien dat ik ergens nog een instelling moet wijzigen maar
zij niet weten waar.

Ik lijk de oplossing te hebben:)
Als ik naar safari / voorkeuren / extensies ga zie ik " all pages zoom" .
Daar kan ik de zoom level vergroten of verkleinen. Het stond op 100%, ik heb
het nu op 125% gezet en hij blijkt dat te onthouden voor alle pagina's die ik open.
Zelfs pagina's die ik in een nieuwe tab of venster open :)

Dat die extensie daar staat kan alleen komen omdat jij (of iemand anders) die geïnstalleerd hebt, die zit er namelijk niet standaard in :D

Mooi dat het gelukt is :thumb:

Toen ik de macbook 3 jaar geleden kocht heb ik inderdaad behoorlijk zitten klooien om de weergave goed te krijgen.
Ik denk dat ik de zoomapplicatie toen heb geïnstalleerd. :confused:
Maar gelukkig door jou ben ik verder gaan kijken in de safari voorkeuren en is het probleem nu opgelost. :)

Tha Devil, ik wil nog even zeggen dat ik de all zoom applicatie heb afgesloten en het blijkt dat jouw oplossing, met het css-bestand,
ook heel goed werkt. Toppie dus !

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan