weergave leeftijd in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi52

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Ik ben nog maar een beginner. Ik heb met een query een leeftijd uitgerekend. Deze leeftijd wil ik tonen op een formulier achter de geboortedatum. Het lukt mij niet om de leeftijd achter ieder persoon te krijgen. Bij focus heb ik deze gebeurtenissenprocedure gezet:
Private Sub Leeftijd_GotFocus()
Leeftijd.Requery
End Sub

In het veld waar ik de leeftijd wil hebben wordt dit getoond: #Naam?
Wat doe ik verkeerd? Heeft iemand een tip voor mij?

Eerst maar eens bij het begin beginnen: wat is de Recordbron van je formulier?

Mijn record bron is een tabel met adresgegevens ed. Daarin staat ook een veld met de geboortedatum. Met een query heb ik de geboortedatum omgezet in een leeftijd. Die leeftijd wil ik dat op het formulier tonen naast de geboortedatum

Als je de query als bron voor je formulier gebruikt, heb je het veld met de leeftijd beschikbaar op je formulier; je hoeft hem er dan alleen maar bij te zetten.

misschien dom, maar de bron van het formulier is in mijn geval de tabel met alle adresgegevens ed. Als ik de query als bron neem krijg ik de gegevens van de tabel niet in het formulier. Hoe kan ik en de adressentabel en de de query beiden als bron gebruiken?

Je kunt maar één recordbron gebruiken, dus ofwel een tabel, ofwel een query. Omdat je een berekening wilt zien op je formulier, moet je dus een query gebruiken. In die query neem je alle velden op uit de tabel die je nu ook gebruikt, en dus dat berekende veld met de leeftijd. De query vervangt derhalve de tabel. Voor het gebuik maakt het verder niet uit, want de velden zijn (weliswaar indirect, want via de query) nog steeds aan dezelfde tabel gekoppeld. Met dus als extra bonus dat je nu ook je berekeningen kunt zien.

Hallo OctaFish'
Gelukt. Hoe simpel kan het zijn. Hartelijk dank voor je hulp.
Groet Ferdi

Altijd eerst de simpele oplossingen proberen :)
Mag je de vraag op Opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan