Weergave pictogrammen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sextant

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Hallo,
Ik gebruik Windows 7 (64 bits) nu weer met IE 8.
Na het terugzetten van IE 9 naar IE 8 worden de pictogrammen, verkregen via het slepen uit de adresbalk van IE wel heel merkwaardig weergegeven (zie bijlage)
De systeempictogrammen staan wel goed weergegeven, ook een enkel pictogram staat wel juist weergegeven.
Ik heb via Tune Up Utilities geprobeerd de pictogrammen te corrigeren, maar dat is niet gelukt, ook heb ik geprobeerd, door nieuw sleepwerk e.e.a. te herstellen, ook dit zonder resultaat. Wie weet, hoe ik dit kan oplossen.
Overigens werkt de laptop (Sony Vaio VGN-NW21EF) naar behoren.

Bijlagen

• Pictogrammen op bureaublad.jpg
    Pictogrammen op bureaublad.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 42
Hoi,
heb hetzelfde aan de hand gehad, de oplossing was de IE-cache te legen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat het probleem regelmatig terugkomt en ik nog geen definitieve oplossing heb gevonden. (ook 64-bits)

Laatst bewerkt:
Mocht de tip van Mik niet werken, heb ik een andere tip voor je:

Download het volgende bestand: Exe lnk fix

1. Sla het bestand (exe_lnk_fix) op, op het bureaublad en open deze.
  2. Type in het schermpje dat opent (Opties scherm) het nummer 1 en klik op Enter.
  3. Het programma zal nu automatisch het openen van snelkoppelingen en programma's herstellen. De .exe en .lnk associaties worden teruggezet waardoor het probleem wordt opgelost.
Succes.;)

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Het legen van de cache (Mik) heeft me op de goede weg gebracht, maar was nog niet de oplossing!
Inmiddels had ik het probleem opgelost (beetje laat geworden!)
Toch via Tune Up Utilities, maar dan via "Windows Aanpassen", Programma Weergave en reparatie. Het betreft hier Tune Up 2011.
De suggestie van Dorado houd ik in mijn achterzak, je weet immers nooit!

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan