• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergave resultaat formule excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Twet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Twet

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Ik heb een som.als formule ingevoerd in excel waarin een aantal voorwaarden zijn opgenomen. Als ik de formule bekijk middels het pop-up scherm van de formule staat daar onderin dat het resultaat van de formule een bepaald getal is. Dit heb ik gecontroleerd en dit is correct. Als ik nu echter op enter druk blijft de cel een waarde van 0 weergeven.

Ik heb geen flauw idee wat er mis gaat. De formule is goed, het resultaat van de formule is goed en toch wordt het getal 0 weergegeven in de cel.

Iemand enig idee wat er mis gaat?

Kijk eens bij de Cell opmaak. Staat dit op nummers met voldoende getallen achter de komma?

Ron

Het resultaat van de formule is ruim 216000 dus dat moet het probleem niet zijn.

Twet,

Ik denk dat je je formule hier eens moet posten, of een voorbeeldje.

=SOM(ALS((DB_Storting!$B$2:$B$998=B$86)*(DB_Storting!$P$2:$P$998=A$3)*(DB_Storting!$A$2:$A$998=A90);DB_Storting!$C$2:$C$998))

Dit is de formule. Het resultaat is 216.061,17. De cel waarin de formule staat geeft echter 0 aan.

Zonder dat ik de input zie kan ik weinig met de formule. Een voorbeeld ontdaan van alle mogelijke bedrijfsinformatie zou hier welkom zijn.
Met deze formule zal de ALS wel Onwaar geven en daardoor komt er een 0 uit.

Ron

Jij gebruikt geen SOM.ALS formule, maar een naar mijn idee vreemd opgebouwde formule.

Het is zowiezo een matrix formule, die je niet met ENTER maar met SHIFT-CTRL-ENTER moet bevestigen. Daarnaast lijkt het erop dat je een SOMPRODUCT wilt gebruiken, maar dit doe je niet, en staat er een (onnodige) spatie in de formule.

Als je uitlegt wat je met de formule wilt bereiken kunnen de helpers hier je waarschijnlijk verder helpen.

Edit: Zo aan de formule te zien kan je het af met een "gewone" SOMPRODUCT functie.
Code:
=SOMPRODUCT((DB_Storting!$B$2:$B$998=B$86)*(DB_Storting!$P$2:$P$998=A$3)*(DB_Storting!$A$2:$A$998=A90)*(DB_Storting!$C$2:$C$998))
probeer deze eens. >> gewoon met enter bevestigen.

Laatst bewerkt:
Met SHIFT-CTRL-ENTER lijkt het inderdaad te werken. Formule is goed, want resultaat klopt. Dit resultaat werd alleen niet weergegeven, maar nu lijkt het inderdaad te werken.

Bedankt.

Met SHIFT-CTRL-ENTER lijkt het inderdaad te werken. Formule is goed, want resultaat klopt. Dit resultaat werd alleen niet weergegeven, maar nu lijkt het inderdaad te werken.

Bedankt.
Oke, formule klopt, maar het is een beetje raar om een matrix formule te gebruiken als het ook makkelijk met een somproduct formule kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan