weergave tekst te klein

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik werk met windows11; heb een HP ProBook 470 G5 17.3" F-HD | i5-8250U | 256GB SSD |
8GB RAM | 930MX (2GB) | W11 Pro | Refurbished voor mijn vrouw gekocht met een 17.3 scherm omdat zij slecht ziet,
als ik op de verkenner klik. opent aan de linkerkant de tekst van b.v. deze pc, documenten, afbeeldingen enz. kleiner als wanneer ik b.v. klik op documenten, downloads enz, deze tekst is dan groter, zie de printscreen, de tekst links wil ik even groot hebben als de tekst aan de rechterkant.
de beeldinstelling staat op 125% en de tekengrootte op 150%; bij de pictogrammen heb ik gekozen voor grootte ander zijn de te klein, maar de tekst onder de pictogrammen is te klein, die zou ook groter moeten
Hoe is dit op te lossen, graag een oplossing

tekst grootte.jpg

Kijk eens met Winaero of je daar geen ander font (type/grootte/vet) kun instellen.

dat helpt niet, het zal toch voor een of andere instelleng te maken hebben

Advanced Appearence Settings > Icons > Change icons font > Change font...
Vergeet niet < Apply changes en opnieuw Aanmelden

Ja, dan weet ik het ook niet. Dat probleem heb ik op de W11-pc daar kan ik bepaalde onderdelen/vensters ook niet groter krijgen.

Vergrootglas? Wintoets + (+) een oplossing?

In Windows 10 (en ik vermoed ook in 11): <Windows toets> +<i>, <Toegankelijkheid> en dan onder het kopje "Beeld" de schuif van het lettertype vergroten. Daarmee vergroot je het font dat in de verkenner wordt gebruikt, en ook andere menu fonts.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan