• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave uit bereik met voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Het lukt me niet om uit een bereik van de oudste "meldingen" de datum en het volgnummer weer te geven op een ander blad in een "top 10".

De melding moet voldoen aan de voorwaarde in cel "B2".

Graag hulp

Ik gebruik nu deze matrixformule
Code:
=ALS(F6="Alle";"Geen weergave";ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(Status2=$F$6;RIJ(Status2)-(RIJ(Lijst!$A$39)-1));RIJ(Lijst!A1)));"";INDEX(Volgnummer;KLEINSTE(ALS(Status2=$F$6;RIJ(Status2)-(RIJ(Lijst!$A$39)-1));RIJ(Lijst!A1)))))
in een blad met meer kolommen en waarbij verwijzing naar cel "F6" "B2" in de bijlage is. Het bereik wijzigt omdat in de lijst rijen toegevoegd worden. Verwijzing Lijst!$A$39 is dus niet correct.

gr wim

Bijlagen

te weinig tijd om er in te duiken. Maar ik zou eerst de tekst in kolom C op tabblad Blad1 converteren via:
Code:
=WAARDE(TEKST(DEEL(C2;4;19);"dd-mmm-yy hh:mm"))

Dan heb je getallen die je kunt rangschikken.

Richard

Nee, het is een rapportage voor een klant en ook andere onderdelen worden in dezelfde rapportage weergegeven.

gr wim

Je zit in de richting, maar de weergave moet andersom. De oudste melding in behandeling is volgnummer 7 en vanaf hier zou oplopend de top 10 weergegeven moeten worden. Ik heb van grootste nu kleinste gemaakt en krijg inderdaad volgnummer 7 eerst. Bedankt voor je hulp Harry.

gr Wim

Laatst bewerkt:
Helaas lukt het niet om een weergave te krijgen in het bestaande bestand. Kun je nog even helpen Harry, of iemand anders.

gr wim

Bijlagen

Toch nog gelukt met:
Code:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(Lijst!$O$2:$O$963=$F$6;RIJ(Lijst!$O$2:$O$963)-(RIJ(Lijst!$A$2)-1));RIJ(Lijst!A1)));"";INDEX(Lijst!$A$2:$A$963;KLEINSTE(ALS(Lijst!$O$2:$O$963=$F$6;RIJ(Lijst!$O$2:$O$963)-(RIJ(Lijst!$A$2)-1));RIJ(Lijst!A1))))
waar ik tegen aan loop is dat de verwijzing naar de range, ook als deze aangemaakt is als naam, het bereik altijd wijzigt/opschuift omdat nieuwe meldingen ingelezen worden als nieuwe rij 2. Ik los dit nu op door met VBA en sheet activate de formules opnieuw in het blad te zetten. Is er een andere oplossing?

gr wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan