Weergave van bestanden in mappen vastleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xqlusive23

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2012
Beste mensen,

Kan iemand me uitleggen hoe ik de weergave van mappen (die ik zelf wil kiezen voor een heleboel verschillende mappen) kan vastleggen?

Ik bedoel bijvoorbeeld dat ik in de map met mijn muziek, dit onderverdeeld heb ik mappen.
Zo heb ik een map waar allemaal volledige CD's staan die wil ik graag, als ik die map open, zien als grote pictogrammen.
De nummers die op de CD staan wil ik niet als grote pictogrammen zien maar wil ik zien als een lijst met details.

Ik heb net voor alle mappen dit liggen aanpassen en als ik dan even later weer de mappen open is mijn hele werk voor niks geweest want staan alle mappen weer weergegeven op de manier die ze zelf willen. Meestal is dit een gedetaileerde lijst.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want word gek van deze wanorde :D

in windows:

-verander de map zoals je deze wilt hebben, dus de weergave aanpassen in bijv lijst of grote iconen
-dan linksboven (net onder de navigatiebalk) zie je de meest linker knop (bij mij is hij ingesteld in engels) 'organize', klik hierop en ga naar 'folder and search options', dan het tweede tabje 'view', en klik bovenin op 'apply to all folders'

dit werkt voor elke folder BEHALVE voor je library, dus mijn documenten en mijn muziek zul je dit dus nog een keer handmatig moeten doen

Laatst bewerkt:
Het komt al in de buurt. Bedankt voor de tip.
Maar zo lukt het niet om bijvoorbeeld een Map die bestaat uit Complete CD's, de CD's die erin staan met grote pictogrammen weer te geven en dan als je een willekeurige CD opent de nummers die erin staan in een gedetailleerde lijst weer te geven.

Ik krijg nu bijvoorbeeld dat, of de hele map (inclusief onderliggende mappen) allemaal gedetailleerd zijn, of dat de hele map bestaat uit grote pictogrammen ook de afzonderlijke nummers.

Maar ja wie weet misschien kan het wel helemaal niet.

ik snap inderdaad wat je bedoelt en dat de tip die ik gegeven heb hier dus niet helemaal aan voldoet, maar zoals je zelf al aangeeft; volgens mij kan het niet. je kan hooguit handmatig veranderen, maar je kan niet zeggen 'als: er muziekbestanden in staan, dan: maak detaillijst'

Ok, zoals in bericht #2 van Example5. Daar vindt je onderaan een vak Vorige mapvensters herstellen. Vink die AAN.

Dan kan je nog op een andere manier je map & de inhoud ervan aanpassen, & dat is met een RechterMuisKlik op de map, Eigenschappen, tabblad Aanpassen, & dan kan je in de lijst uit vier mogelijkheden kiezen. Daarmee verander je ook meteen de opties per map in het linkervak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan