• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergave van weeknummer(s)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikko2

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2009
Deze vraag is eigenlijk een aanvulling op mijn vorige posting.
Toen zocht ik een formule om als in cel A1 een datum ingevoerd wordt (steeds een woensdag of vrijdag) in B1 en volgende cellen enkel en alleen een woensdag of vrijdag mocht verschijnen. Dat probleem is opgelost door volgende code te gebruiken =ALS(WEEKDAG(A1)=4;A1+2;A1+5).

Nu zou er in cel D12 de bijpassende weeknummer waar de datum van cel A1 in valt moeten weergegeven worden.
En in cel D15 moet de weeknummer komen die overeenstemt met de datum die na het gebruik van bovenstaande formule te slepen in cel H1 valt.
Als ik in D12 invoer =WEEKNUMMER A1;1 verschijnt er steeds de melding #NAAM. Wat doe ik fout?

Voorbeeld: A1 = woensdag 25/07/2012 dus verschijnt in H1 = vrijdag 17/08/2012.
In cel D12 zou dus het weeknummer 30 moeten verschijnen
En in cel D15 zou het weeknummer 33 moeten verschijnen

Bedankt op voorhand,
Mikko2

Laatst bewerkt:
Deze is wat correcter.
Code:
=GEHEEL((A1-DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;3))+7)/7)

Hallo HSV,

het was nog even zoeken omdat ik steeds de vermelding #WAARDE kreeg ipv. de weeknummer.
Tot ik het eindelijk door had dat ik de opmaak terug naar standaard moest zetten.
Daarna kreeg ik perfect het gewenste resultaat.
Bij deze bedankt voor de oplossing.

met vriendelijke groeten
Mikko2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan