weergave verkenner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicalsan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
299
Hallo!

domme vraag misschien...

Om de een of andere reden werden al mijn instellingen verwijderd. Dat houdt in dat nu in verkenner het scherm niet meer opgesplitst is. Voorheen kreeg ik links de volledige inhoud van mijn harde schijf, en dan rechts de inhoud van de map die je wou zien. Nu zie ik enkel nog het rechtste stuk. Het linkse is grijs... Iemand een idee hoe ik dat weer kan oplossen?

sandra
 
Ik weet niet hoe het er bij win95/98 uitziet, maar kun je niet bij mapopties komen? (in xp zit hij onder tabblad extra) en dan bij weergave standaardwaarden herstellen? Het zal er best zitten, maar je moet even zoeken. Ik denk dat dan je probleem over is
Groetjes, Tanja

[edit]als ik die link van gezina bekijk denk ik inderdaad dat het wat ingewikkelder ligt [/edit]
 
Laatst bewerkt:
mapopties en dan standaardweergave doet het niet...

Ik heb door de uitleg in dat topic, die van Hendrik gebruikt, en deze doet het ook niet,

en wanneer ik de uitleg van microsoft volg, dan kom ik in de problemen, want ik ken niks van het register!

Wanneer ik ga kijken, dan vind ik onder 'main' een heleboel dingen. Betekent het gewoon dat ik de volledige map 'main' moet verwijderen?

sandra
 
Ik heb ook even met regedit gekeken naar deze plek HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main. Ze hebben het over die explorerBar. Die kan ik niet vinden in die map MAIN. Ik zou zeker niet die hele map verwijderen. Ik kan alleen nergens vinden welke sleutel je moet aanpassen (maar ik zoek nog even door)
Groetjes, Tanja

Misschien heb IK die explorerBar niet omdat ik het probleem niet heb of omdat ik winxp heb. Kijk eens in het register of jij hem wel hebt?
 
Laatst bewerkt:
Als je een backup maakt van het register zou je die hele map misschien kunnen verwijderen. Ik heb geen idee wat er dan gebeurt. Het is wel een risico. Of anders wachten tot iemand anders voorbij hobbelt die iets met meer zekerheid kan zeggen:)
Groetjes, Tanja
 
Ik zie in dit stukje dat je zelf niet in het register hoeft te rommelen. Alleen het vetgedrukte gedeelte in het kladblok opslaan en de juiste naam geven. Lees maar eens :

probeer deze:
Kopiër de vetgedrukte tekst en plak het in kladblok, sla hem vervolgens op onder bv. "verkenner.reg" (let op, de extensie is belangrijk! en je moet het bestandstype wel op 'alle bestanden' zetten bij het opslaan). dubbelklik daarna op het bestand en beantwoord de vraag of je de gegevens in het register wil toevoegen met Ja. ff rebooten en als het goed is, is je probleem opgelost.

succes

REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{EFA24E64-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}]
@="Explorer Band"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{EFA24E64-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}\InProcServer32]
@="C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\SHDOCVW.DLL"
"ThreadingModel"="Apartment"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{EFA24E64-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}\Implemented Categories]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{EFA24E64-B078-11d0-89E4-00C04FC9E26E}\Implemented Categories\{00021493-0000-0000-C000-000000000046}]

Het vetgedrukte was van regedit 4 tot de 046}]
Groetjes, Tanja
 
Laatst bewerkt:
het lukt niet hoor!

Ik heb system mechanic laten lopen, en krijg dan een massa register sleutels die 'invalid' zijn. Moet ik die allemaal verwijdereN?

sandra
 
is er misschien nog iemand die een idee heeft van hoe ik dit moet oplossen?

alvast bedankt!

san
 
Hallo Sandra

Met system mechanic bedoelde ik de optie:

System>customize windows settings> En vink dan de bovenste optie aan (Use explorer when opening "my computer"

De optie register schoonmaken zou ik niet gebruiken,
dat kan je beter aan het programma Regcleaner overlaten
 
Welke versie van Internet Explorer (jawel!) draai je?

Opnieuw installeren (NIET repareren) of upgraden verhelpt dit probleem meestal.
 
ik zal dan maar braafjes van die registers afblijven zeker? regcleaner geeft er ook een heleboel..

ik draai explorer 5.5, zal dadelijk eens kijken wat ik kan installeren...
 
Als je Internet Explorer opnieuw installeert of upgrade wordt die registersleutel overschreven met de correcte waarden.

Want meestal ligt het inderdaad aan een beschadigde,l verkeerde of of ontbrekende InProcServer32 waarde voor die registersleutel.

Ik zpou IE 5.5 SP 2 doen, alhoewel hij niet overal meer te downloaden is.

Upgraden naar IE 6.0 SP1 kan ook.
 
Yep! Het werkt...


Er staat nu een explorer 6.1 op, en verkenner doet het weer prima.

Alleen... deze explorer is in 't engels! Niet zo'n probleem, maar nederlands vind ik toch makkelijker.
Waar kan ik die ergens vinden?

Sandra
 
Waarom doe je dat dan ook zo snel... :rolleyes:

Je moet deze nu EERST weer verwijderen:

Ga naar Configuratiescherm > Software > MS Internet Explorer, en kies "verwijderen".

Je krijgt dan een meerkeuzescherm met de optie om de vorige Windowsconfiguratie te herstellen.

Doe dat. Dan heb je je vorige versie van IE weer terug.

Vervolgens down je IE 6.0 SP1 Nederlands hier:

http://download.microsoft.com/download/ie6sp1/finrel/6_sp1/W98NT42KMeXP/nl/ie6setup.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan