• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergeven als tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joepiooo1988

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Hallo,

Ik heb een export van een database in Excel en daar staan tijden op weergeven. Nu worden deze tijden in Excel niet als tijden gezien en ik heb werkelijk alles geprobeerd met celeigenschappen en dergelijke maar kom er maar niet uit.

Wanneer ik in de cel ga staan... Is de tijd (bijvoorbeeld) 08:02.... Wanneer ik mijn cursor erin zet en weg klik dan wordt het ineens wel een tijd (08:02:00). Ik heb 1000+ records dus is een beetje te veel werk om ze allemaal 1 voor 1 af te gaan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen? In de bijlage zit een voorbeeld bestand.

Het gaat om de kolom "Tijd verschil"

Alvast bedankt voor enige moeite!

Met vriendelijke groet

Joep

Bekijk bijlage voorbeeld-1.xls

Omdat je uitgaat van een export worden de gegev3ens overgenomen als tekst. Als je in de cel dubbelklikt, of er in klikt en vervolgens in een andere, dan wordt de waarde die in de cel staat als een nieuwe waarde gezien en geïnterpreteerd. gezien de opmaak zal dat dus een tijd zijn en dan zal ook een tijdsopmaak gekozen worden. Als die bij jou standaard op uu:mm:ss staat zal dat dus ook de weergave zijn.

Wanneer ik de celeigenschappen aanpas naar wat dan ook hij blijft het als tekst zien. Hoe kan ik de gehele kolom naar tijd krijgen? Nu wordt alles inderdaad als tekst gezien door de export maar het moet toch mogelijk zijn om de 08:02(tekst) weer te geven als (08:02:00)tijd? En dit voor alle cellen...

Wanneer ik nu wil gaan werken met die cellen werkt het niet

Zet bijv in K1 het getal 1, kopieer dit (CTRL+C), selecteer de kolom met de tijden, kies voor plakken speciaal en dan voor vermenigvuldigen. Zet tenslotte de kolommen nog even in de juiste tijdsopmaak en klaar ben je.

Thoralf! Bedankt. Soms is het antwoord zo ontzettend simpel.... Hartstikke bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan