Weergeven database records in e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Ik zou graag een nieuwsbrief via e-mail willen versturen. Ik heb daarvoor een leuk script gevonden dat eenvoudig HTML code kan versturen. Ik kan dus mijn pagina's op voorhand klaarmaken en layouten (evt. met CSS) en daarna deze code gewoon in deze editor plakken. Tot zover geen problemen. Dit werkt perfect. Nu had ik in die nieuwsbrief ook graag database informatie meegestuurd die zich in MySQL bevindt. Ik dacht slim te zijn en de code van zo'n pagina die opgemaakt is in PHP (en waarin ook de connectie met de database zich bevindt) te plakken in deze editor. Toch valt er dan van de inhoud niet zo veel (om maar niet "niets" te zeggen) te zien in de e-mail. Blijkbaar gaat de verbinding met de database ergens verloren of wordt hij niet gemaakt bij het lezen van deze e-mail. Dit gaat misschien ook niet? Of misschien niet op deze manier? Hoe maak je dan wel zo'n e-mail klaar (zoals bijv. de nieuwsbrieven van ZDNet)?

Many many thanks!

Ik ken het script niet helemaal, maar ik denk inderdaad dat het niet op die manier gaat. Natuurlijk gaat het wel op een andere manier, maar ik denk dat je daarvoor het script moet aanpassen. Ik kan je misschien beter helpen als je me het script stuurt. (Gebruik bijlagen in dit forum of e-mail me.)

Jeroendenoot, script in bijlage. Lijkt me misschien logisch dat het niet werkt. Er staat nergens een verwijzing naar waar de database staat ('localhost', maar dat kan waarschijnlijk op deze manier overal zijn?). Je bekijkt het maar eens.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Ik snap niet precies wat je nu wilt... Als ik gewoon al mijn databasegegevens invul dan komen mooi alle gegevens op het scherm. Wat wil je daar nog aan veranderen?

In mijn webbrowser werkt dit ook perfect. Mijn bedoeling is deze code via e-mail te versturen als nieuwsbrief. Als ik dit via e-mail verstuur wordt er echter niets weergegeven. En het is net de bedoeling van wél.

Aha, en op welke manier doe je dat dan? Kopieer je dan wat er in de browser staat in een e-mail?

Neen. Ik kopieerde de originele php code naar mijn mail. Maar dat zal niet werken zeker?

Nee, dat gaat niet. Je kunt het wel gewoon uit de browser kopiëren

Dat is waar ik net ook achter kwam :D
Het moet blijkbaar niet altijd ingewikkeld zijn!
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan