• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergeven indien bevat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mortenzz

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Hallo,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende:
Ik heb een lijst met namen en teamnaam daarachter.

Nu wil ik op een ander tabblad de teamnaam hebben met daaronder de mensen die in dat team zitten.

Heb gezocht maar weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven dus kan het helaas niet vinden.

Wie kan me helpen? Dank je wel alvast.

Gr Morten

Bijlagen

Hallo,

Misschien met een draaitabel?

Mvg
Peter

Bijlagen

Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk is met een formule, dan kan ik er een mooi tabblad van maken en KPI's toevoegen per medewerker (welke uit andere data komt).

Voor B3 op blad teams:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Namen!$B:$B;KLEINSTE(ALS(Namen!$C$4:$C$16=--RECHTS(B$2;1);RIJ($4:$16));RIJ(C1)));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, dus afsluiten met Control+Shift+Enter (tenzij je Office 365 gebruikt)

Zo?

Ps: in de vorige post is dit nog ter sprake geweest:p

Bijlagen

Yep. Komen vaak dezelfde problemen voorbij. Een lijst maken op basis van criteria is er één van. :D

Mijn dank is heel groot. Ook fijn dat jullie zo snel reageren. Kan ik weer verder.

Fijne dag allemaal.

Voor B3 op blad teams:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Namen!$B:$B;KLEINSTE(ALS(Namen!$C$4:$C$16=--RECHTS(B$2;1);RIJ($4:$16));RIJ(C1)));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, dus afsluiten met Control+Shift+Enter (tenzij je Office 365 gebruikt)

Ik heb nog even een vraagje, puur uit interesse. Wat betekent het wanneer je kist voor "=--rechts". Waarvoor staan de twee streepjes?

Dan zoek je alleen naar het nummer 1 van het woord "Team 1". Naar die cel verwijs je in de formule. In mijn bestand kun je zien dat ik de losse getallen heb veranderd naar Team 1, Team 2, Team 3 etc. Dan is dat niet nodig omdat de overeenkomst dan exact is.

Ah ja, duidelijk. Dank jullie wel!

edit:

JVeer, nog een vraagje over jou formule.

=ALS.FOUT(@INDEX(Namen!$B$4:$B$160;AGGREGAAT(15;3;(Namen!$C$4:$C$160=teams!B$2)/(Namen!$C$4:$C$160=teams!B$2)*(RIJ(Namen!$C$4:$C$160)-RIJ(Namen!$C$3));RIJ(A3)));"")

Wat betekent het laatste stukje ;Rij(a3)))

Ik ben hem nu in mijn bestand aan het plakken, krijg het werkend, maar snap niet wat dat stukje doet in de formule.

Dank je wel :)

Laatst bewerkt:
Oja en die twee streepjes zorgen ervoor dat je er een getal van maakt:thumb:

Dat laatste stukje, in dit geval Rij(A3) zorgt ervoor dat alles van een bepaald team onder elkaar wordt weergegeven. Hij begint bij Rij(A1) de "kleinste". Als je de formule dan doortrekt zal gaat het van op 1 na kleinste naar op 2 na kleinste naar op 3 na kleinste etc.

Dus de rijnummers van het gebied waar je naar verwijst in de formule worden onder elkaar weergegeven wanneer het bij een bepaald team hoort.
Het is een beetje lastig uitleggen zo, ik hoop dat je het begrijpt.

Jes, ik snap hem! Had hem doorgetrokken en moest teamnaam veranderen, hierdoor begon hij ipv A1 bij A15 waardoor de formule niet meer werkte. Teruggezet naar A1 en nu doet hij het.

Voor meer dan 9 teams zou ik het zo doen.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Namen!$B:$B;KLEINSTE(ALS("Team "&Namen!$C$4:$C$16=B$2;RIJ($4:$16));RIJ(C1)));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan