• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergeven unieke waarde en aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedemorgen,

Hopelijk kan iemand mij een voorzetje geven..

Voor een klant ontvangen wij berichten van schepen.
Er is afgesproken dat het eerste bericht niet word berekend maar de daarop volgende berichten worden wel gefactureerd.
Wanneer er een bericht ontvangen is voeg ik nu handmatig, op volgorde, in de lijst een regel toe en zet daar het schip + datum neer. Vervolgens tel ik het aantal keer en belast dit door.

Ik zoek een formule (kolom G en H geven aan wat het zou moeten zijn) welke weergeeft hoeveel berichten per schip zijn binnen gekomen en daarbij rekening houdt dat de eerste niet in de telling moet worden meegenomen.
Wellicht is er ook een formule die zelf uit kolom B de unieke waarde haalt.
Hopelijk heb ik het een beetje begrijpelijk omschreven.

Bekijk bijlage Forum tanker overzicht.xlsx

Alvast bedankt voor de medewerking

Grt rmk

En in bijlage ook nog een manier om de unieke waarden uit je lijst te halen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
VenA bedankt. Formule werkt zoals het hoort.

AlexCEL deze formule bedoel ik. Helemaal top!!!

Bedankt beide.

Grt rmk

Als het om veel gegevens gaat en daar lijkt het wel op dan gaat de matrixformule in kolom G vertragend werken. Mijn voorkeur zou dan een draaitabel zijn. Je kan dan ook eenvoudig overzichten per maand, kwartaal of per jaar maken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan