Goedemorgen,
Hopelijk kan iemand mij een voorzetje geven..
Voor een klant ontvangen wij berichten van schepen.
Er is afgesproken dat het eerste bericht niet word berekend maar de daarop volgende berichten worden wel gefactureerd.
Wanneer er een bericht ontvangen is voeg ik nu handmatig, op volgorde, in de lijst een regel toe en zet daar het schip + datum neer. Vervolgens tel ik het aantal keer en belast dit door.
Ik zoek een formule (kolom G en H geven aan wat het zou moeten zijn) welke weergeeft hoeveel berichten per schip zijn binnen gekomen en daarbij rekening houdt dat de eerste niet in de telling moet worden meegenomen.
Wellicht is er ook een formule die zelf uit kolom B de unieke waarde haalt.
Hopelijk heb ik het een beetje begrijpelijk omschreven.
Bekijk bijlage Forum tanker overzicht.xlsx
Alvast bedankt voor de medewerking
Grt rmk
Hopelijk kan iemand mij een voorzetje geven..
Voor een klant ontvangen wij berichten van schepen.
Er is afgesproken dat het eerste bericht niet word berekend maar de daarop volgende berichten worden wel gefactureerd.
Wanneer er een bericht ontvangen is voeg ik nu handmatig, op volgorde, in de lijst een regel toe en zet daar het schip + datum neer. Vervolgens tel ik het aantal keer en belast dit door.
Ik zoek een formule (kolom G en H geven aan wat het zou moeten zijn) welke weergeeft hoeveel berichten per schip zijn binnen gekomen en daarbij rekening houdt dat de eerste niet in de telling moet worden meegenomen.
Wellicht is er ook een formule die zelf uit kolom B de unieke waarde haalt.
Hopelijk heb ik het een beetje begrijpelijk omschreven.
Bekijk bijlage Forum tanker overzicht.xlsx
Alvast bedankt voor de medewerking
Grt rmk