• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergeven van resultaat formule als vaste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus53

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Hallo.

Ik heb een spreadsheet over gekochte boodschappen per week.
per datum geeft ik de gekochte aantallen in. de variabele zijn soort boodschap( kaas, brood, bloemkool), datum,(365 kolommen) aantal.
De prijs is soms het zelfde en soms onderhevig aan verandering.Ik wil niet op alle komende dagen de prijs invullen.
voor verder berekeningen wil ik dat op basis van de laatste ingevulde prijs * aantal het resultaat wordt weergegeven als definitieve uitkomst. Indien ik bv de volgende dag de prijs verander mag dit geen invloed hebben op de eerder ingevulde resultaten. prijs keer aantal. De prijzen staan nu achter de boodschap. als de prijsveranderd dan komt er een kolom bij. doormiddel van zoeken naar een waarde die niet voorkomt wordt de laatste ingevoerde prijs weergegeven. als ik deze uikomst voor verder berekeningen gebruik dan wordt dit veld voor alle aankopen gebruikt.
Dus mijn vraag is is er een formule met als resultaat een waarde die niet meer veranderd als deze eenmaal is ingevoerd.

graag hoor ik of jullie mogelijkheden zien

Groeten

Paul

Paul,

Kopieren - plakken speciaal - waarden

Ik ben bekend met deze 3 stappen.

Echter ik ben op zoek naar een automatische verwerking van de nieuw ingevoerde prijs.

Kan ik een automatische macro maken voor deze 3 stappen?

alvast bedankt.

Gr

Paul.

Paul,

Doe deze drie stappen, laat de macrorecorder meelopen en pas het resultaat aan.

Hallo Rob.

Bedankt voor de tip. Ik it nog even met het gevolg van de macro. De uitkomst komt in een kolom die ik gebruik voor verdere berekeningen. Deze berekeningen veranderen mee na uitvoering van de macro.

Heb jij voor mij nog aanvullende tips.

Groeten

Paul.

Het is toch juist ook de bedoeling dat de berekeningen meeveranderen.

Wat is het probleem dan?

Hallo.

ik heb een sheet van 365 dagen.
hierin vul ik bij soort product op de datum het aantal gekochte producten in. Geen probleem.

Ik heb echter ook een variabel prijs. voor somige producten blijft deze voor lange periode gelijk voor nadere verandert deze regelmatig. Ik heb bv 300 producten.
met de uitkomst van aantal keer prijs maak ik verder berekeningen. Gemid prijs, hoogste prijs, laagste prijs, modus, gekocht, gebruikt,goedkoopste supermarkt, gebruik per week maand jaar. allemaal geen probleem. netjes verdeeld over 4 tabbladen.

Alleen de variabel prijs kan ik niet goed verwerken. deze prijs wil ik in 1 kolom indien noodzakelijk aanpassen. gekoppled aan de producten.
Bv als ik op 1 mei voor bloemkool 1,15 betaal en ik koop op 4 mei opnieuw bloemkool voor 0,75 dan wil ik niet dat doormiddle van de berekening de bloemkool van 1 mei wordt weergegeven voor een prijs van 0,75. Dus als een berekening in het verleden heeft plaatst gevonden dan mag deze door het veranderen van de waarde niet meeveranderen.

Ik hoop dat je het snapt.

Ik heb een voorbeeld sheet.

Groeten

Paul
Bekijk bijlage test1.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan