weergeven/verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

berends

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2002
Als ik in Word de knop weergeven/verbergen indruk zie ik wat bij WordPerfect "Het onderwaterscherm"heette. Daarover een vraag. Het teken voor een harde return een omgekeerde P is mij bekend. Het teken van een tab. een pijltij ook. Maar wat beduid een pijl naar links met aan het eind een staartje naar boven. Dus zo als op het toetsenbord het enterteken.
Ik vraag dat omdat ik wilde sorteren en dat lukte niet. Toen zag ik onder weergen/verbergen dus dat pijltje. Dat weggehaald toen ging het sorteren wel.
Bij voorbaat mijn dank.
Berends

In WP praatte men vroeger over een Harde en zachte return.
Een Harde Return is de omgekeerde P. Dit betekent het einde van een alinea, niet in de zin van het Nederlands, maar voor de opmaak in Word. ( denk hierbij aan bijvoorbeeld je opsomtekens, na een harde return volgt een nieuw opsomteken.)

Een Zachte return wordt aangegeven met het pijltje, een zachte return betekent het einde van een regel, maar de alinea opmaak blijft hetzelfde.

Kort voorbeeld voor opsomtekens
bij een harde return volgt een nieuwe regel en een nieuw opsomteken (toets Enter),
bij een zachte return volgt een nieuwe regel maar geen nieuw opsomnummer (toetscombinatie Shift-Enter)

Overigens is door de onwetendheid van de gebruiker van dit gegeven, dit de hoofdreden dat men stelt dat Word raar doet.

Michel5 zei:
In WP praatte men vroeger over een Harde en zachte return.
Een Harde Return is de omgekeerde P. Dit betekent het einde van een alinea, niet in de zin van het Nederlands, maar voor de opmaak in Word. ( denk hierbij aan bijvoorbeeld je opsomtekens, na een harde return volgt een nieuw opsomteken.)

Een Zachte return wordt aangegeven met het pijltje, een zachte return betekent het einde van een regel, maar de alinea opmaak blijft hetzelfde.

Kort voorbeeld voor opsomtekens
bij een harde return volgt een nieuwe regel en een nieuw opsomteken (toets Enter),
bij een zachte return volgt een nieuwe regel maar geen nieuw opsomnummer (toetscombinatie Shift-Enter)

Overigens is door de onwetendheid van de gebruiker van dit gegeven, dit de hoofdreden dat men stelt dat Word raar doet.

Dat zou heel goed kunnen! Een harde return wordt in internettermen gemaakt met < BR >.

attachment.php

Bijlagen

• logi.PNG
    logi.PNG
    978 bytes · Weergaven: 295
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan