dejobse
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jul 2008
hallo, ik heb een probleem met arrays.
dit is de code het lijkt mij dat hij het moet doen maar ik kan maar 1 week invullen en dan crasht hij op: ReDim Preserve weer(weer.GetUpperBound(0) = +1, 6)
maar dit snap ik niet ik denk dat hij bij de array weer in de eerste rij blijft in plaats van een nieuwe rij te beginnen maar moet de =+1 hier niet voor zorgen?
alvast bedankt
mvg, dejobse
Code:
Private weer(,) As String
Private dag() As String = {"maandag", "dinsdag", "woensdag", "donderdag", "vrijdag", "zaterdag", "zondag"}
Private Sub btnnieuw_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnnieuw.Click
btntoon.Enabled = True
Try
If IsNothing(weer) Then
ReDim Preserve weer(0, 6)
Else
ReDim Preserve weer(weer.GetUpperBound(0) = +1, 6)
End If
For teller = 0 To 6 Step 1
weer(weer.GetUpperBound(0), teller) = InputBox("Wat was de temperatuur op " & dag(teller) & "?", "Weeroverzicht")
Next
Catch ex As Exception
MsgBox("U moet alleen een cijfer ingeven! (in °C)", MsgBoxStyle.OkOnly, "Weeroverzicht")
End Try
End Sub
dit is de code het lijkt mij dat hij het moet doen maar ik kan maar 1 week invullen en dan crasht hij op: ReDim Preserve weer(weer.GetUpperBound(0) = +1, 6)
maar dit snap ik niet ik denk dat hij bij de array weer in de eerste rij blijft in plaats van een nieuwe rij te beginnen maar moet de =+1 hier niet voor zorgen?
alvast bedankt
mvg, dejobse