Weet de statement niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kantersjojo

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hallo allemaal ik heb niet echt dat je zegt een probleem alleen ik weet 1 dingetje niet in Visual Basic 2008.

kijk ik heb een .exe gemaakt die iets opent zo ziet dat eruit.

Process.Start("helpmij.exe")

maar nu staat helpmij (zo heet het natuurlijk niet echt ;)) in verschillende mappen (dat is de bedoeling)

maar deze .exe staat in 1 van die mappen, en als ik dan die .exe opent pakt hij volgens mij eentje van die andere mappen.

nu wil ik graag de statement (ik dacht dat het zo hete) weten dat hij helpmij.exe open in DE map waar hij inzit.

Ik weet ook niet of hij dat nu gewoon automatisch doet als je er geen Path voor zet maar daar kunnen jullie mij wel antwoord op geven (Hoop ik:o)

dus dit ong. Process.Start.inMap("maplestory.exe")
Dit klopt natuurlijk niet maar ik hoop dat jullie dan snappen wat ik bedoel xD.

Zit dat programma in een van de submappen van je programma? Als je voor de directory .\ invult, kijkt het programma in de map waar je programma zit. En volgens mij kijk je met ..\ in de map met daarin de map waarin je programma zit.

Als dit niet het geval is, moet je gewoon de hele path er naar toe hebben: C:\Program Files\Mozila Firefox\firefox.exe. Beginnend met C:\ :P

Zit dat programma in een van de submappen van je programma? Als je voor de directory .\ invult, kijkt het programma in de map waar je programma zit. En volgens mij kijk je met ..\ in de map met daarin de map waarin je programma zit.

Als dit niet het geval is, moet je gewoon de hele path er naar toe hebben: C:\Program Files\Mozila Firefox\firefox.exe. Beginnend met C:\ :P

oke hmm... ik ga nu dat .\ proberen. ik zeg het wel als het goed is :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan