weet geen titel ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

K-Tedious

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Besturingssysteem
W10
ik heb een pc compaq, waar geen cd-rom inzit er moet een speciaal in dus heb ik een extern-rom gekocht...

mijn probleem is er zit een wachtwoord op de pc... en ik wil een nieuwe XP erin gooien maar via bootmenu pakt die hard drive en nog 2 gekke dingen maar neit de extern-rom!

kan iemand mij helpen ?!

Is de externe CD-Rom wel zichtbaar als je dubbelklikt op Deze computer?

dat is een goeie ik kom er niet eens in.. beveiligd met een wachtwoord

Lukt het dan om met F8 in de veilige modus te komen? Dan wordt ook het Administrator-account zichtbaar. Probeer of je daarmee zonder wachwoord Windows inkomt.

shift inhouden.. dan kom ik op de veiligmodus.. dan vraagt die hoe ik in de veiligmodus verder wil bv. met netwerk of met dos enz.

geen van alle lukt want kom ik alsnog de wachtwoord tegen.

en ik was net zo blij dat ik een pc heb gekregen :( heb ik dit weer

Als je kiest voor Veilige modus komt er een Welkom- of inlogscherm, waarin ook het Administrator-account staat. Vaak heeft dat account géén wachtwoord. Heb je dat ook al geprobeerd?

is niet zo normaal account wachtwoord.. het is beveiligd met CTRL ALT DELETE wachtwoord.

begrijp je ?

Nu wel. :) En heb je ook al geprobeerd om de installatie CD van XP in die externe CD-Rom te doen en dan de PC te (her)starten? Als je daarna op een zwart scherm kort de mededeling krijgt, dat je op een willekeurige toets moet drukken om van de CD-Rom op te starten, ben je er ook.

ja dat heb ik geprobeerd maar krijg het neit te zien..
via bootmenu krijg ik te zien
opstarten met hd-drive en nog 1 ding.. maar krijg niet te zien dat ik kan opstartnen met de extern -rom

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kwam ergens anders het advies tegen om met Madboot een bootable diskette te maken. Heb je een A-drive?

nee ook niet..
maar tog bedankt voor al je moeite :thumb:

weet je ook niet of de wachtwoord op 1 of andere manier te kraken zijn ?
doorsturen naar een link mag ook :D

Mmm...nee. Maar kun je de kast open maken en dan het ronde CMOS-batterijtje voor 30 seconden voorzchtig van het moederbord afwippen? Daarna terugzetten, spanning weer op de PC en herstarten. Hoever kom je dan?

Hoi !

Dus je hebt een PC zonder invoer-mogelijkheid (DVD-CD-drive, floppy-drive) ?

Hoe is er dan ooit een OS opgezet ?

Via LAN o.i.d ?

Dan is een administrator-wachtwoord niet te kraken, tenzij je de HDD in een andere PC als slave hangt en formatteert.

Betreft het een bios-ww., zie dan de link van @Boeing_737.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, ingewikkeld zal wel meevallen, maar weinig ruimte.....

Zit er geen ClearCmos jumper op het mobo ?

Zo nee, dan de bios-battarij er opnieuw uit en (met de voedings-spanning eraf) de contacten in de battarij-houder met een schroevendraaier even kortsluiten.

3 min. is niet genoeg om de elco's te ontladen !

Waarschijnlijk een ex-bedrijfs-PC, die via het netwerk door een systeem-beheerder is geinstalleerd.

Greetz,

Harry.

Harry.

cmos is dat niet dat gele kleine knopje?
die zit wel op de moederbord

Mocht het advies van Harry Snor ook geen "verlossing" brengen, er zou wel een A-drive in kunnen. Is daar niet aan te komen? Met die diskette van Madboot kom je dan misschien verder?

wat moet ik met de cmos knopje doen.. ?
en hoelang moet de batterij eruit dan.... ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan