weet het verschil tss die batterijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikweetniets

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
Hallo,

ik sta op het punt om op de site van pixmania de fototoestel nikon coolpix L101 te kopen.
Ik zou er graag een kit bij hebben. Ik heb de keuze tss twee kits:
- een kit met oplaadbare batterijen LR6 (AA) 2500 mAh
- een kit met oplader LR6 (AA) V900 P C22 + 4 NiMH LR6 (AA) oplaadbare batterijen

Ze zijn alle twee voor dezelfde prijs maar bij de ene heb je er gelijk een oplader bij en bij de andere niet. Het probleem is dat ik echt geen flauw benul heb wat ik het best zou nemen. Ik weet het verschil niet tss die batterijen. Ik denk dat de batterijen van die ene kit zonder oplader waarschijnlijk veel langer zal meegaan dan die batterijen met de oplader. Is er iemand die mij het verschil kan zeggen?
En moest ik die nemen zonder oplader, kan ik dan die batterijen opladen in onze oplader dat we al hebben? Dat is zo'n oplader van GP. Kan ik die batterijen dan daar in opladen? Of mag dat niet?

Hopelijk weet er iemand hier antwoord op.
Alvast bedankt!
vele groetjes

Hallo

Vermoed dat hier toch iets meer info dient geleverd te worden om een deftig/konkreet antwoord te krijgen of te kunnen geven ...

Maar hierbij toch een poging:

- een kit met oplaadbare batterijen LR6 (AA) 2500 mAh
Zijn dit NimH batterijen ??? merk ??? uiteraard ... de prijs ...?????

- een kit met oplader LR6 (AA) V900 P C22 + 4 NiMH LR6 (AA) oplaadbare batterijen
Merk + vermogen batterijen??? + is dit een delta v / delta t lader ??? merk ???

De kwaliteit van xxx batterijen beoordeel ik persoonlijk door het "gewicht" van beide te vergelijken.

Degene die het meeste wegen hebben doorgaans de beste kwaliteit (uiteraard bij hetzelfde vermogen)

De oplaadbare batterijen v/d aldi zijn zeker niet slecht voor hun prijs . deze zijn ook geschikt voor snelladen.

Al durft er nu en dan wel eens een defekt exemplaar tussen te zitten.

Indien je er dus echt 4 nodig hebt , is het dus veiliger om direkt 2 pakjes van 4 te kopen.

Een delta t / delta v lader was indertijd te koop in de aldi voor € 25

Gp laders (de goedkope) , zijn meestal laders d.m.v. tijd , en controleren dus niet indien de betrokken cel reeds vol is.
Indien je dus batterijtje met een grotere capaciteit in zo'n ladertje doet , dan waarvoor deze is gemaakt , zijn deze batterijtje dus nooit 100 % opgeladen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan