Weet iemand een duidelijk verhaal over de fotocamera´s door de jaren heen met foto?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yaantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
3
Ik dacht dat ze eerst van die grote camera´s hadden, maar kon geen duidelijke foto´s&info vinden over die. Weet iemand dus de volgorde zoals:.....?-analoge camera´s-digitale camera´s. Wat was daarvoor en was er nog een andere soort camera tussen? Alvast bedankt!:d
 
Zoek eens in Wikipedia of een encyclopedie!
 
hey zoefff dat heb ik al gedaan. Ik dacht ook dat dit vast op internet zou staan, maar ik kan het maar niet duidelijk vinden. Ik dacht misschien kan ik hier wel help vragen. dus dat heb ik gedaan.
Als nog bedankt voor je reactie.
 
Gaat het alleen over camera's? de ontwikkeling van, of ook de fotografie daaromheen?
Het principe van een camera was al heel lang bekend, zoek maar eens op camera obscura. Toen wilde men de projectie op de achterwand ook wel vastleggen op een plaat. Er zijn verschillende uitvinders-ontwikkelaars, bekend is dhr. Daguerre maar er zijn er meer geweest.
Toen de fotogevoelige plaat (film) er eenmaal was zijn daar de volgende generaties camera's omheen ontwillekd. Eerst de verplaatsbare want zeer groot en zwaar, met een glazen gevoelige plaat. Dat type heb je nog, voor speciaal studio werk.
Deze types werden steeds verder verkleind; agfa clack etc tot en met de minox toe.
De laatste jaren is de analoge film - de gevoelige plaat - vervangen door een silicon sensor en de digitale camera deed zijn intrede...

Principe is het zelfde. Hoop dat je hier wat aan hebt?
 
Heel erg bedankt allemaal, het ging me om de camera en om de fotografie eromheen dus aan jouw verhaaltje en bronnen heb ik wat, bedankt!
en edmoor ik was helemaal vergeten ook in het engels op te zoeken ik had alleen in het nederlands dingen opgezocht en daar vond ik niks beetje dom dus erg bedankt voor je sites!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan