Weet iemand een up-to-date handleiding computerbouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tips18

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een post gehad over een computersysteem. Ik ga dit systeem nu bestellen, maar nu had ik het idee om het zelf in elkaar te gaan zetten. Ik vind hardware wel interessant en vindt het wel een leuke uitdaging om dit zelf te proberen (plus het scheelt geld:-). Nou heb ik op internet wel een aantal handleidingen gezien over assemblage, maar deze waren meestal al wat verouderd. Weet iemand een handleiding die een beetje up-to-date is??
Ik heb een CoolerMaster CM690 kast (voor rest van het systeem zie plaatje), kan dit hier allemaal makkelijk in en moet je handig zijn om je eigen computer te bouwen (ben niet zo heel handig namelijk:-s)?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr. Rob

Bijlagen

• computer III.JPG
    computer III.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 12
Als je er niet handig in bent, zou ik het risico niet nemen, en de leverancier het systeem laten assembleren. Kost je ong € 35,-

Er kan nogal wat fout gaan, wat betreft de juiste aansluitingen etc.

Buiten het risico wat je neemt, als je iets beschadigd.

Ik heb het ook met de oude tutorials gedaan en heb gewoon heeel goed de handleidingen gevolgd. Het lijkt allemaal moeilijk, maar ik vondt het redelijk makkelijk, zolang je de handleiding maar goed volgt.

@ Coenraad,
Dankjewel en mss heb je wel gewoon gelijk, maar ik wil het toch proberen. Eens moet altijd de eerste keer zijn en het gaat niet om het geld, het gaat gewoon om dat ik het wel interessant vindt om te weten hoe dat allemaal werkt. Plus het gevoel van echt je eigen computer te hebben gebouwd.

@ MrMusic
Zoiets ja. Ik had zelf ook deze gevonden.
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am5nZmprZA/Workshop_Bouw_je_eigen_PC/

Iets anders, maar samen geven ze toch wel een goed overzicht van hoe het zou moeten.

bedankt iig al voor jullie reacties!!

zie mijn handtekening.
En dan de 2 filmpjes. Niet perfect, wel iets beter als een handleiding met alleen plaatjes

Halleej danku, de filpmjes zien er idd nuttig uit! Moet ik met deze processor ook nog koelpasta erbij kopen, of zit dat er al bij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan