Weet iemand hoe dit iets heet en hoe ik het kan uitschakelen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dkdemen

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2012
f9d3f3d4f7.jpg

f9d3f3d4f7.jpg

Het gaat om het plaatje dat hierboven staat.

Als je er met je vinger overheen gaat gaat hij harder of zachter, maar als ik hem harder heb gedaan dan blijft hij eventjes op dat volume staan maar gaat daarna weer automatisch zachter.
Maar zelfs als het geluid al helemaal op 0 is zie ik het lampje oplichten en probeert hij nog lager te gaan dan 0.

Kan iemand mij helpen dat uit te schakelen misschien ?!

Groet.
Daan

--- Edit
Het is een ''HP Compaq 8710p''

Laatst bewerkt:
@Vaas444
Ik heb geen idee hoe het überhaupt heet, ik heb wel beetje gezocht maar kan niet doelgericht zoeken zonder naam.

Met googlen op HP Compaq 8710p handleiding kwam ik op

http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12716_na/12716_na.PDF

Op pagina 29 staat :
Audio
Hardware Implementation ADI1981HD High Definition CODEC
Misschien die driver nog eens downloaden en installeren?
Je kunt hem ook in apparaatbeheer uitzetten, allen weet ik niet of je daarmee niet ook de hele audio uit zet.
succes ermee

@Kostenzer
als ik naar Apparaatbeheer (in configuratiebeheer) ga en dan naar ''toetsenbord'' ga ( dan zie ik ''standaard -PS /2- toetstenbord'') kan ik dan de installatie ongedaan maken ???

Het toetsenbord zou ik maar niet verwijderen. Zonder is wel lastig. Een ramp is het niet, want dat installeert zich wel weer opnieuw.
ik ga er voor het gemak vanuit dat je win7 draait.
onder apparaatbeheer zou ik kijken naar:
besturing voor geluid, video en spelletjes
of
Human Interface Adapter
of
Muizen en andere aanwijsapparaten

kijk steeds bij de eigenschappen en of daar wat van ADI1981HD staat. Pas op, dit is een codec, maar misschien met besturing van je Volume scroll zone.
Vind je zo iets, dan kun je hem misschien uitschakelen om te zien wat de gevolgen zijn. (misschien geen audio meer)
Later kun je hem wel weer inschakelen als dat nodig mocht zijn.
Staat er geen luidspreker rechts beneden? Kun je met die het volume regelen en blijft het dan staan?
kijk eens onder configuratiescherm geluid en loop alles eens na. Wie weet kom je daar wat tegen.

Kun je bij Compaq niet kijken of je daar nieuwere drivers hiervoor kunt krijgen. Al zijn het dezelfde drivers. Een herinstallatie doet soms ook wonderen.

verder kan ik je ook niet helpen.

succes

Laatst bewerkt:
Het toetsenbord zou ik maar niet verwijderen. Zonder is wel lastig. Een ramp is het niet, want dat installeert zich wel weer opnieuw.
ik ga er voor het gemak vanuit dat je win7 draait.
onder apparaatbeheer zou ik kijken naar:
besturing voor geluid, video en spelletjes
of
Human Interface Adapter
of
Muizen en andere aanwijsapparaten

kijk steeds bij de eigenschappen en of daar wat van ADI1981HD staat.
Vind je zo iets, dan kun je hem misschien uitschakelen om te zien wat de gevolgen zijn. (misschien geen audio meer)

Kun je bij Compaq niet kijken of je daar nieuwere drivers hiervoor kunt krijgen. Al zijn het dezelfde drivers. Een herinstallatie doet soms ook wonderen.

verder kan ik je ook niet helpen.

succes

Windows 7, Correct
ik heb alle drivers al gecontroleerd en er zijn geen nieuwere updates beschikbaar.

ik heb gister ook nog gezocht naar hetzelfde probleem op het internet en er zijn mensen die hetzelfde probleem hebben.
die zeggen iets over het plaatje dat die moet worden vervangen of er gewoon uit halen.

Maar ik zal ff kijken of ik het kan vinden tussen apparaatbeheer.

@kostenzer

Nope er is niks tussen apparaatbeheer van dat ''ADI1981HD'' :mad:
of ik kan het niet vinden.

Ik zou het onder keyboard zoeken, het is eigenljk een functie van een 'multimedia-keyboard' (..)
Misschien kun je daarvoor een driver vervangen voor die van een standaard keyboard (maar dan ben je wellicht ook andere sneltoetsen kwijt).

@vandahl
het is misschien al wel duidelijk dat het een laptop/notebook is.
en ik heb het touchpad-knopje Wireless internet wel nodig.

die zeggen iets over het plaatje dat die moet worden vervangen of er gewoon uit halen.

Eruit halen wil zeggen het stekkertje in de laptop lostrekken. Kan, moet geen probleem opleveren.

ik heb het touchpad-knopje Wireless internet wel nodig.

Nee, het knopje heb je waarschijnlijk niet nodig, naar aller waarschijnlijkheid kun je het ook softwarematig aan of uit zetten.
Gewoon proberen. Stekkertje los en opstarten.
Mocht hij niet wireless opstarten, kijk dan eens bij het netwerkcentrum links ergens bij verbindingen.
Start hij wireless op, heb je misschien pech, dan kun je hem niet uitschakelen.....:(

(maar dan ben je wellicht ook andere sneltoetsen kwijt).

Dat kan. Kijken wat het wel of niet meer doet. Aan de hand daarvan beslissen of de stekker terug er in gaat of niet.

Hier kun je drivers vinden:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?prodNameId=3355687&lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3369264&printver=true

Ik zou voor de HP Quick Launch Buttons kiezen.

Toch nog een andere vraag, die je je zelf moet beantwoorden.
Is er nog garantie op? Ja? Opsturen die handel.
Nee? Wat mag het kosten?
Ik heb al met wat firma's ervaring, die ik je beslist afraad.
Die van Lekkerkerk, kan ik je met gerust hart aanraden.

Dat is SkyWare V.O.F. Google maar. ook naar eventuele reviews

Succes

Laatst bewerkt:
@kostenzer

Ik heb een update op de driver gedaan, pc opnieuw opgestart.
Maar het heeft het probleem niet opgelost.
Ik heb nu alleen een heel leuk, klein displaytje op mijn scherm dat aangeeft dat mijn geluid telkens minder wordt.

Naamloos%20help%20pc.png

het probleem is nog niet opgelost.

Bijlagen

• Naamloos help pc.png
    Naamloos help pc.png
    28,6 KB · Weergaven: 44
Dan denk ik toch echt aan reparatie.

succes

Het zijn tiptoetsen of aanraaktoetsen en die zijn hardwarematig gestuurd. Software kan dit defect niet oplossen en ook de dimmer niet uitschakelen maar kijk nog eens in de Bios naar zo een functie. Op Internet wordt er gezegd dat je het kabeltje in de laptop even los zou kunnen halen en weer aan kunt sluiten om het probleem te verhelpen. Ook het voorgoed uitschakelen van deze aanraaktoetsen zou dus mogelijk zijn door het loshalen van stekkertjes. Ik ben sceptisch omdat veel kabeltjes in laptops van die moeilijke lintkabeltjes zijn in breekbare verbindingen. Ik denk zelf dat de batterij dan beter een tijdje los gehaald zou kunnen worden om de dimmer op andere gedachten te brengen. Probeer eerst nog om vuil te verwijderen, er kan aan de linker kant een muggepoepje op zitten of wat vuil in de naad boven of onder de toets.

De indicator die je nu op het scherm ziet en mogelijk ook piepjes die je nu hoort worden gemaakt door het proces Quicktouch. Schakel je dat uit dan ben je van de notificaties af.

@alfred 2
ik zal kijken wat ik zie als ik de achterkant loshaal.
het zou misschien wel de oplossing kunnen zijn.
Ook het idee voor de BIOS en de batterij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan