• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weet niet hoe het moet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter k86dr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

k86dr

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2005
Beste mensen,

Ik heb een opdracht... ik moet tegen morgen een excel bestand, waarin gegevens staan van een enquete analyseren en in grafiek plaatsen... Ik hoop erop dat iemand een idee heeft hoe ik er het best aan begin...

Indien je even tijd hebt om te kijken naar het bestand, hier kan je het vinden.

Ik zou het al enorm apprecieren als iemand me op weg helpt...

Vraag: Geef op een overzichtelijke manier een analyse weer van de instroom volgens geslacht, per optie.

Ik moet dus een grafiek maken met de gegevens van M/V & de opties (vb: accountancy-fiscaliteit, marketing,...) dus x vrouwen en x mannen volgen accountancy-fiscaliteit, x vrouwen en x mannen volgen marketing.... in procenten uitgedrukt

Vraag2: Maak een overzichtelijke grafiek van het belang van de verschillende studierichtingen van het secundair onderwijs voor alle studenten uit alle opties en alle studiejaren.

iemand een idee hoe ik dat nu best in grafiek kan zetten?

mvg

Laatst bewerkt:
Hoi K86DR

Ik heb niet een uitwerking voor je maar heb wel eens iemand dergelijke zaken zien regelen met een draaitabel. Ik weet niet of je daar iets mee kan?

Hierin kun je zaken naar eigen inzicht plaatsen en op die manier gevensoverzichten maken die je vervolgens als rapporten kunt presenteren.
Zelf ben ik nog niet zo goed in draaitabellen maar wellicht kan iemand anders alvast wat uitwerken

Het is maar een tip

Groeten en succes

Geplaatst door lampelek
Hoi K86DR

Ik heb niet een uitwerking voor je maar heb wel eens iemand dergelijke zaken zien regelen met een draaitabel. Ik weet niet of je daar iets mee kan?

Hierin kun je zaken naar eigen inzicht plaatsen en op die manier gevensoverzichten maken die je vervolgens als rapporten kunt presenteren.
Zelf ben ik nog niet zo goed in draaitabellen maar wellicht kan iemand anders alvast wat uitwerken

Het is maar een tip

Groeten en succes

Dank u voor de tip, ik ga er eens naar kijken of ik het daarmee kan afmaken. Maar ik moet het allezins in grafiek zetten. weet niet of ik dat via een draaitabel kan doen.

mvg

ik moet dus blijkbaar wel via een draaitabel werken :)
Nu blijft mijn vraag, hoe kan ik het aantal vrouwen/mannen in vergelijking met de verschillende opties nu in die draaigrafiek plaatsen?

Je eerste vraag is niet zo moeilijk, denk ik. Die is wel juist. Maar met je tweede heb het wat lastiger. Moet alles in één enkele grafiek voor die vraag? Want dat wordt dan héél druk... ;)

Ik heb al iets geprobeerd. Zie maar wat je er van maakt. :)

PS: een tip: volgende keer wat vroeger beginnen... :p

bleh, 'k krijg er geen attachment in zip-formaat bij... :s

Dan maar in .rar.

Bijlagen

bedankt voor de reactie Maglor, maar nog een klein vraagje...

Bij de eerste vraag staat er (leeg), het probleem is dat de gegevens bij de 'keuzes' van het eerste jaar bedrijfsbeheer ook bij de opties moeten bijgeteld worden.... snap je wat ik bedoel?

En de gegevens moeten niet allemaal in 1 grafiek, maar 1 grafiek per studiejaar.

Ik weet dat ik wat vroeger zou mogen beginnen zijn, maar ik ben pas veranderd van richting en moet tegen morgen deze opdracht af hebben, ik heb nog geen kans gehad om met de lector over de opdracht te praten :)

maar jullie hebben mij al goed op weg geholpen, alvast bedankt!

mvg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan