weet niet welke netwerkkaart ik heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

suusje80

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil graag op m'n andere computer internet installeren. Het probleem is dat ik niet precies kan bepalen welke netwerkkaart ik heb om de benodigde drivers te downloaden. Ik heb wel eens gehoord dat er programmaatjes zijn die precies kijken welke hardware er in je computer zit. Ik heb op internet gekeken maar kon eigenlijk niets nuttigs vinden. Is er iemand die een goede link weet? Of weet hoe ik anders zou kunnen aanpakken? Alvast heel erg bedankt!

Groetjes

Haal uit de volgende link everest home op en installeer dat dan kan je bijna alles zien in jouw computer.
http://www.lavalys.com/

Download even het progje EverestHome.
Kun je met Google vinden.
EverestHome geeft je alle informatie die je wilt hebben.
Vervolgens typ je naam en nummer van de netwerkkaart in.
Trouwens kun je dat ook niet zien.....Ja, klik rechts op je netwerk verbinding/ kies voor eigenschappen.
Onder 'kies voor' zie je je netwerkkaart staan.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het everest programma gedownload, en bij alles wat ik aanklik staan apparaten, maar bij netwerk blijven de velden leeg. Ik heb al bij hardware nieuwe apparaten toevoegen gedaan maar deze geeft geen nieuwe apparaten weer. Ik heb in de bios gekeken en alles wat met ethernet te maken heeft is 'enabled' (hoewel daar niet staat welke kaart ik heb). Dus ik weet nu nog niet welke kaart ik precies heb. Het is een xircom dat weet staat aan de buitenkant van m'n laptop. Ik kan bij het configuratie scherm en dan netwerk wel adapters toevoegen maar dan weet je toch niet welke je toe moet voegen? Wat zou ik nog kunnen doen om erachter te komen?

Wat voor een laptop heb je?

Is het een losse kaart? Want volgens mij is Xircom een pcmcia kaart die je in je pcmcia slot in je notebook doet

weet niet of ik het goed zeg en of je wat aan deze info hebt, maar heb bij systeem gekeken en bij computer staat:

genuineintel pentium II processor 128 MB RAM.

Denk dat het een losse kaart is want aan de zijkant zie je de uitgangen van de kaart en daaronder zit een schroefje waar je hem waarschijnlijk mee kunt verwijderen.

Wat voor een merk en type notebook heb je?

En als het een los kaartje is kun je die er ook uithalen en kijken op de kaart wat er op staat

Hey,

Ik heb idd de kaart eruit geschroefd. Het is een Xircom realport ethernet 10/100 + modem 56. Nu is het probleem dat ik als ik bij configuratie, netwerk, dan toevoegen deze adapter er niet tussen staat. Wat zou ik dan het beste kunnen doen? Nu is er eentje die Xircom realport2 ethernet 10/100 heet. Die kan ik toevoegen, maar als ik de driver voor die eerst probeer te intstalleren krijg ik de foutmelding bij apparaat status: De NDIS. VXD, NTKERN.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden (code 2). Als u dit probleem wilt verhelpen klik op stuurprogramma's bijwerken. Als ik dit doe staat er nog steeds een geel uitroepteken bij het apparaat. :(

Geplaatst door suusje80
krijg ik de foutmelding bij apparaat status: De NDIS. VXD, NTKERN.VXD :(
Dan heb je deze 2 drivers niet. Ik zal het voor jou op het Web proberen te zoeken. Maar het kan best zijn dat iemand anders het eerder vindt voor jou. Ik doe mijn best.

Dennis.

Hallo suusje80,

Ik heb een vraagje: Zou je eerst met de optie 'Zoeken' naar die 2 bestanden willen zoeken? Vind je ze die, dan moet er via msconfig nog iets worden gedaan. Maar dat hoor je pas wanneer ik van je te horen krijg of je ze wel vindt.

Dennis.

Hier vind je leesvoer Suusje over NDis.vxd

NtKern.vxd: Mocht je die driver niet vinden dan moet je Hier naar toe.
Geef een webaccount als mail op.

hey dennis en elisa,

Ik heb nu beide drivers gedownload en op de computer gezet. Wat moet ik nu doen? (misschien een gekke vraag maar als ik op de map klik waar ze in zitten, lijkt deze leeg, maar als ik op eigenschappen klik geeft hij toch de bestanden weer. Is dit goed?)

Hiervandaan kan ik het niet zien maar volgens mij zijn het biosdrivers of driver.
Maak voor de aardigheid in de verkenner via Extra/Mapopties/Weergave eens bovenin de volgende wijzigingen.
Systeembestand laten zien.
Systeemmappen laten zien.
Helemaal onderaan staat ook nog iets over zichtbaar maken..
Schrijf het wel op. Als je het niet meer nodig hebt kun je het beter terugdraaien.

Omdat het voor het bios is zal het niet voor niets zijn verborgen.

Hallo elisa,

Je hebt gelijk, als ik die instelling aanpas komen de drivers inderdaad te voorschijn. :-) Nu vroeg ik mij af wat ik met deze bestanden moet doen? Of is het voldoende als ze op je computer staan?

Tijdens de installatie refereer je die directory waar de bestanden in staan.

Dennis.

PS. Ben voor een paar uurtjes weg, ongetwijfeld zal het probleem uiteindelijk door Elisa worden opgelost.

Ik denk dat je gewoon weer een keer opnieuw (je netwerkkaart) moet installeren.
Die twee files heeft Windows, volgens mij dan, alleen nodig om de installatie van je netwerkkaart te kunnen doen.

Zeg maar: je wilt iets installeren maar het programma waarmee je het doet is kapot of zijn de files niet aanwezig.

Ik kan het mis hebben maar probeer het maar. Mijns inziens staan die files niet voor niets verborgen. Ze zijn dus belangrijk.

Laatst bewerkt:
Wat moet ik dan opnieuw installeren? Heel windows of alleen die driver?

Hahaha. Sorry hoor.
Je moet de netwerkkaart opnieuw installeren.
Die xvd-files zijn geen netwerk drivers. Meer noodzakelijke files om de drivers te installeren.

Daarvoor heb je de drivers nodig die bij Xircom realport2 ethernet 10/100 horen.
Ik zal even zoeken voor je. Tenzij je ze ergens op cd hebt.
Ik pas zo dit bericht aan.

Aanpassing: Kijk HIER
Mocht je nog meer informatie op die netwerkkaart zien dan kun je in ieder geval op die site kijken.

Laatst bewerkt:
suusje80,

Die bestanden plaats je in C:\windows\system\vmm32 en in C:\windows\system

Dennis.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan