• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mansv1966

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2019
Berichten
52
Zoals de titel het al zegt ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.

Ik heb een lijst met getallen (C2:43) Ik zou deze lijst graag willen opslaan in 2 cellen G3 en G4 en dan gescheiden met een komma.(zie voorbeeld)

Dit mag via een formule of via een vba script

Wie kan mij mij uit de brand helpen


m.v.g.

Mansv1966
 

Bijlagen

  • Helpmij-sept2022.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 19
Bijvoorbeeld:
PHP:
=TEKST.COMBINEREN(",";WAAR;C2:C33)
 
deze neemt de nummering om-en-om.
de eerste formule de even rijen, de tweede deoneven rijen


PHP:
=TEKST.COMBINEREN(",";WAAR;FILTER(C2:C33;IS.EVEN(RIJ(C2:C33))=WAAR))
en
=TEKST.COMBINEREN(",";WAAR;FILTER(C2:C33;IS.ONEVEN(RIJ(C2:C33))=WAAR))
 
Mans, je slaat getallen over (49 en 50)
en in beide opslag cellen zitten getallen uit verschillende kleuren.
wat is de logica hier achter?
 
Als ik de lijst zo bekijk, dan wordt met het echte invulbestand rekening gehouden met de volgorde van verschijning. Ik kan mij zo voorstellen dat je om en om de scores van een spelletje wilt noteren van verschillende spelers per ronde. Ervan uitgaande dat de lijst niet zo mooi gesorteerd is, zoals in het voorbeeld het geval is en dat het steeds om 3 spelers gaat, waarbij per ronde een andere volgorde van invullen gehanteerd kan zijn, heb ik je voorbeeld iets aangepast met een verzonnen scenario.

Je werkelijke bestand waar het om gaat, zal vast ook overige kenmerken hebben, op basis waarvan je het nog veel breder kan trekken.

In mijn bestand ga ik er vanuit dat het om scores gaat en dat iedere persoon dit apart invult, maar men was te enthousiast en heeft ronde 2 bij ronde 3 ingevuld en vervolgens de uitkomsten van ronde 3 bij ronde 2 ingevuld en later is dit probleem nog een keer voorgekomen. In sommige gevallen was persoon 1 sneller met invullen dan persoon 2 en dus klopt de volgorde niet. Mijn formules halen per persoon op volgorde van de rondes, de scores van de betreffende personen op.

De logica om het bereik middels een filter op te geven volgt het voorbeeld van lam201. De sortering op ronde is een extraatje. Mocht je de logica van de formules niet begrijpen, laat het gerust weten, maar hopelijk heb je er wat aan.
 

Bijlagen

  • Helpmij-sept2022 suggestie.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 8
@lam201 Dit was precies wat ik bedoelde :)

@sylvester-ponte & miso1995
Ik beheer een Website en daarop staan contactpersonen deze wisselen geregeld, elk contactpersoon heeft een eigen ID. Deze contactpersonen staan op alfabetische volgorde op de website verdeeld over 2 Kolomen. (vandaar de 2 kleurtjes)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan