Weet nog niets van AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.
De sempron is in principe de budget-versie van de amd's. Net zoals de celeron voor de pentiums. Het verschil is klein maar zeker aanwezig.

Ook wordt de athlon niet meer gemaakt, dus voor aanschaf van een nieuwe cpu kom je toch gauw uit op een sempron..

Ik denk dat een 2500 athlon te vergelijken is in snelheid met een 2800 sempron..

Waarom vraag je dit eigenlijk als ik zo vrij mag zijn?

Volgens mij (maar 100% zeker ben ik niet) kan dit moederbord geen semprons aan, mijn twijfel daarover omdat de sempron toch echt op dezelfde socket draait.. Toch staan er op die site's ook moederborden waarbij staat dat ze allebij de cpu's aankunnen, en dat hadden ze dan ook wel bij dit moederbord neergezet lijkt mij..

hier een voorbeeld van een moederbord waarbij ze allebij staan

Geplaatst door Tarabass
De sempron is in principe de budget-versie van de amd's. Net zoals de celeron voor de pentiums. Het verschil is klein maar zeker aanwezig.

Ook wordt de athlon niet meer gemaakt, dus voor aanschaf van een nieuwe cpu kom je toch gauw uit op een sempron..

Ik denk dat een 2500 athlon te vergelijken is in snelheid met een 2800 sempron..

Waarom vraag je dit eigenlijk als ik zo vrij mag zijn?
Hmm dit vind ik maar een rare redenering hoor. Het grote verschil tussen de althons en de semprons is het verschil aan ram ik dacht dat die laatste althons 512 k cache hadden en de semprons maar 128 k cache met als gevolg dat de een sempron met 2800+ de althon soms verslaagt. Dit hangt echt af van de berekening die de cpu moet doen

Bedankt

@Tarabass:
Bedankt.

@ Lamp, dus als hij video moet renderen is de athlon sneller, of zit ik er nu naast ?

Eric.

ja, maar denk eraan de kloksnelheid maakt ook nog wat uit hoor. Het is niet zo dat mijn computer thuis een pentium 2 350mhz 512 kcache sneller video kan renderen dan een sempron 2500+ .

Ja leuk

Beste Lamp,

Ik zou als ik jou was er niet aan beginnen, want dat duur dagen.

Volgens mij is PIII het minimum.

Mijn Dual PII 500 MHz 128 cache doet het wel, maar snel is anders.

Eric.

lol het was maar een voorbeeld he. Om te zeggen dat cache niet alles uitmaakt.
Ik als ik video moet renderen dan doe ik dat op deze pc met een intel pentium 4 3.4ghz 1mb cache :cool:

Dat bord zal echt wel semprons aankunnen zolang ze maar socket 754 zijn. De chipset ondersteund deze cpu's wel.

Al is die eerst gemaakt voor de Athlon64.

succes

techie

Nog bedankt.:thumb:

Weet jij dan wat ze bedoelen met bios aangepast aan sempron 200 Mhz.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan