"Weet u zeker dat u Windows wilt verwijderen?"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Er zit iets in mijn prullebak, althans het icoon 'zegt' dat er iets in zit. Als ik hem open zie ik niets. Als ik de prullebak wil legen wordt de vraag gesteld "Weet u zeker dat u Windows wilt verwijderen?"

Iemand enig idee wat dit nu weer voor raars is?

Bekend probleem :), zie ook Bennie zijn link.

Niets ergs dus (wel grappig:D).

Bennie, wat doe ik fout?

De voorgestelde actie is: Click Start, Run and enter %systemdrive%\Recycler. Under this folder you'll see sub folders with names like:
S-1-5-21-1085031214-854245398-1060284298-1003

Als ik dit doe wordt slechts de prullebak geopend.

In het register heb ik de 'naam' (code) van mijn prullebak opgezocht maar als ik die opgeef bij de Commandprompt kan het pad niet worden gevonden...

Heb je NTFS?

Groetjes,
Bennie

Wat gebeurt er als je de stappen volgt onder "To see the files listed in the Recycled Folder"?

Groetjes,
Bennie

Als ik typ cd Recycled is het antwoord: Kan het opgegeven pad niet vinden.

Ik herinner me trouwens dat ik een vreemd object op m'n bureaublad heb verwijderd: een Windows-icoontje met een slangetje eronder.

Wat gebeurt er als ik de prullebak toch leegmaak? (En 'Windows' dus 'verwijder'.)

Maak verborgen bestanden eerst eens zichtbaar via configuratiescherm\mapopties\weergave. Vinkje weghalen bij "beveiligde besturingssysteembestanden, etc." en "vinkje bij verborgen bestanden en mappen weergeven".

Volg daarna opnieuw "De voorgestelde actie is: Click Start, Run and enter %systemdrive%\Recycler. Under this folder you'll see sub folders with names like:
S-1-5-21-1085031214-854245398-1060284298-1003" op.

Groetjes,
Bennie

Vinkje weggehaald bij beveiligde bestanden, er stond er al een bij verborgen bestanden weergeven.

Zal de voorgestelde actie nog proberen, maar heb wel alvast de 'grote gok' gewaagd en de prullebak leeggemaakt. Het klonk heel goed, dat legen.
Nu is-ie leeg...
En we bestaan nog!

Nu heeft %systemdrive% enz. wel resultaat.
Maar het vervolg blijft gelijk -'kan het opgegeven pad niet vinden.

Heb je meerdere partities? Elke partitie zou zo'n eigen prullenbak moeten hebben. Wat ook kan helpen is om de omvang van de prullenbak even te wijzigen; op toepassen klikken en dan weer de oorspronkelijke waarde te herstellen.

Groetjes,
Bennie

Ja, meerdere partities.

Eh, omdat het probleem eigenlijk opgelost is en ik nog andere dingen te doen heb... zullen we het maar beëindigen dit verhaal?

Hartelijk dank voor de hulp!

:thumb: Het was ook maar een theoretische exercitie. Altijd goed voor een volgende keer:)

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan