Weet u zeker dat u.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
hallo mensen,

als ik iets wil knippen/kopieren van of naar mijn "C/" schijf begint vista direct te zeuren, "weet u zeker dat u dit wilt doen", en "u hebt administratieve rechten nodig", ik heb mijn account als administrator aangemaakt dus waarom nog vragen naar administratieve rechten... door 2x op "doorgaan" te klikken kan ik gwoon verder met kopieren/plakken.

maar kan ik die meldingen niet uitschakelen? ik vind het namelijk behoorlijk vervelend als vista mij steeds vraagt of ik iets wel zeker wil doen terwijl ik administrator ben...

bij voorbaat dank,
 
Ga naar start, vul in de zoekbalk msconfig in, druk op enter, klik daarna op toestaan op de melding dat je administrative rights nodig hebt. ga naar het tabblad tools, selecteer disable uac, druk op launch en herstart je pc.
 
Re:

Start > uitvoeren

En kopieer deze tekst en plak deze in daar in.

C:\Windows\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 0 /f

en klik je op ok.

Heb je geen uitvoeren?

start en dan staat er helemaal onderin een zoek balkje.
Daar ik kun je ook deze regel in plakken.

Grt Gijsbertvs
 
ok ik heb een probleempje...

ik gebruik de nederlandse versie van vista en kan geen tablad "tools" vinden en ook niks wat lijkt op uac uitschakelen....

en als ik die regel kopieer en in uitvoeren plak dan komt mijn cmd scherm ervoor en staat er toegang geweigerd...

:S
 
het kan ook heel simpel( in windows zelf)
configuratiesscherm- dan typ je in de zoekbalk "UAC" zonder aanhalingstekens

ENTER natuurlijk :p
en dan kan je ook kiezen om UAC uit te schakelen ;)
 
ok ik heb een probleempje...

ik gebruik de nederlandse versie van vista en kan geen tablad "tools" vinden en ook niks wat lijkt op uac uitschakelen....

en als ik die regel kopieer en in uitvoeren plak dan komt mijn cmd scherm ervoor en staat er toegang geweigerd...

:S

UAC = gebruikersaccountbeheer. Dus configuratiescherm -> gebruikersaccounts -> gebruikersaccountbeheer in- en uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
ok ik heb een probleempje...

mijn windows zeurt steeds bij het opstarten om een beveiligingrisico, ik heb de melding kunnen uitschakelen maar is het erg als ik mijn windows firewall uit heb staan? ik heb hem liever uit want ik vin heb irritant...


 
Laatst bewerkt:
Klik op "waarschuwingen van beveiligingscentrum wijzigen"

Daar kun je aangeven of er wel of geen melding gegeven moet worden
 
je kan inderdaad die melding uitzetten, maar ik zou toch een firewall geactiveerd hebben voor de veiligheid.

Het moet daarom niet per se die van windows zelf zijn.Je kan ook gaan voor comodo firewal,...

---
heb je gebruikersaccountbeheer nu uiteindelijk kunnen uitschakelen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan