weg met spam ed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Hoi,

In het blad Computer idee (nr.8.2003-blz.34-37),
staat een artikel genaamd "Nee Nee sticker voor internet.
Na het lezen hiervan, heb ik besloten om het programma Finagle Pop-up Control 2002 en het programma Junk Muncher Lite op mijn computer te instaleren om deze te beschermen tegen Pop-up's en Spam.
Maar omdat ik een thuisnetwerk heb met een router er tussen, wil ik vragen of ik deze programma's dan op beide computers moet instaleren of volstaat het met een

Laatst bewerkt:
Jappie-zland denkt goed :thumb:

helmus,

Dit is net zoals een virus scanner (maar in dit geval een spam scanner). Dus dat zou dan op beide pc's erop moeten zitten.
Als het bijvoorbeeld een firewall was, dan had je het alleen op de server kunnen zetten.

Ff over een firewall:
Ik heb een netwerk en op 1 computer NIS 2003
Is mn andere c0mputer dan ook beveiligd ?

Geplaatst door Jappie-zland
Ff over een firewall:
Ik heb een netwerk en op 1 computer NIS 2003
Is mn andere c0mputer dan ook beveiligd ?

Als die andere pc zijn internet verbinding krijgt via die pc waar de firewall op zit, dan zijn die poorten beveiligd kwa firewall, maar niet kwa virus scan in je NIS. Dus je zult dan wel een virus scan moeten installeren.

Maar als beide pc's een directe verbinding hebben met het internet, dan moeten ze alle 2 een firewall hebben ook.

Laatst bewerkt:
Het internet is gedeeld via een router
Moet ik NIS dan 2x installere ?

Geplaatst door Jappie-zland
Het internet is gedeeld via een router
Moet ik NIS dan 2x installere ?

het hangt ervan af welk gedeelte van NIS. Nis bestaat uit een firewall gedeelte (NPF) en antivirus gedeelte (NPF).
De firewall van NIS hoef je alleen maar op 1 pc te zetten. De antivirus gedeelte van NIS moet je op beide zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan