• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weggefilterde gegevens door slicer wel gebruiken voor berekening in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenzie44

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Dag allen,

Een vraag met betrekking tot het gebruiken van gegevens die weggefilterd zijn door het gebruik van een slicer.

Ik heb een draaitabel met een slicer waarmee productgegevens voor een specifiek 'jaar' uitgevraagd kunnen worden. In mijn draaitabel heb ik onder andere een berekend veld waarin kosten gedeeld worden door een aantal personen zodat ik voor ieder product de kosten per persoon krijg voor het in de slicer aangegeven jaar. Wanneer een ander jaar gekozen wordt, volgt er voor hetzelfde product een nieuwe berekening kosten per persoon, maar dan voor dat betreffende jaar.

Graag zou ik een kolom willen toevoegen waarin het % verschil tussen de kosten per product van het uitgevraagde jaar en de kosten per product van het jaar daarvoor (als in nieuw - oud / oud). Hiervoor heb je dus in feite data nodig die je door je slicer weggefilterd hebt. Is dit in de draaitabel mogelijk?!

Bedankt!

Groet,

Ik zou denk ik in de brongegevens een kolom toevoegen met een formulie die het jaartotaal berekent (dat is dan ongefiltert). Kan je vervolgens die kolom gebruiken in een berekend veld.

Dat zou kunnen.

Maar wat ik me dus afvraag is of dit in een draaitabel in deze vorm mogelijk is op de manier zoals ik in mijn eerste bericht schetste.

Iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan