weglaten van regels in VBA word

Status
Niet open voor verdere reacties.

wexleyv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een tool te bouwen om offertes eenvoudig en snel op te stellen.
In deze offertes staan enkele randvoorwaarden en uitsluitingen welke door checkbox kunnen worden aangevinkt indien deze van toepassing zijn op de situatie.
Als een voorwaarde niet van toepassing is moet de desbetreffende bookmark, die er aangelinkt is, gedelete worden en de regel die eronder staat een regel naar boven schuiven. Dit zodat de layout van de offerte er netjes uit komt te zien. Ik heb op dit moment 10 verschillende voorwaardes.

Het mooiste zou eigenlijk zijn als er ook direct bullets voor komen te staan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt!

gr

weglaten van regels

Graag een voorbeeldbestand met fictieve gegevens.

mvg,
berre51

Ik doe dat wel eens met het al dan niet onzichtbaar maken van de tekst. Je laat de tekst dan gewoon staan, maar maakt hem (on)zichtbaar op basis van het selectievakje.

Hierbij een fictief bestand.

Het gaat erom dat onder het kopje algemeen de voorwaarde worden genoemd.
Nu is het makkelijk om elke voorwaarde aan een bookmark te koppelen maar als deze niet geldt voor de situatie zou deze moeten komen te vervallen.
Op de 2e pagina heb ik een voorbeeld gezet van de eventuele voorwaarde.
Hopenlijk kun je hier wat mee met betrekking tot mijn vraag.

Bijlagen

weglaten van regels

Beste,

Ik heb ooit een toepassing gemaakt waarbij een tabel (met onzichtbare randen) wordt aangevuld met gegevens uit een andere tabel (op een andere pagina) a.h.v. een userform (met keuzelijst ipv aankruisvakjes )en met een zelfgedefiniëerde knop in de werkbalk.
Pas ik jouw document aan zodat deze toepassing mogelijk is?

mvg,
berre51

Beste,

Als je dat zou willen doen graag!

Alvast bedankt!

Mvg,

weglaten van regels in Word

Beste,

Ik bereik niet het beoogde doel met mijn eerder gemaakte toepassing om een tabel te laten aanvullen met gegevens uit een andere tabel. De layout wijzigt (vervelende harde returns) en je moet via een toetscombinatie de macro starten. Dus niet handig!
Ik zal vanavond mijn versie doorsturen.

Ik zou ook een offerte kunnen maken met Excel maar dat is waarschijnlijk de bedoeling niet. Met VBA voor Excel heb ik veel meer ervaring.

mvg,
berre51

Beste,

In bijlage het wordbestand met extra knop "Project1.Module.Criterialijst_aanvullen".
Vak in de tabel selecteren en op knop klikken.

mvg,
berre51

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan