• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wegschrijven data

Status
Niet open voor verdere reacties.

gelens

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Forumleden

Vanaf een invulsheet probeer ik data weg te schrijven naar het sheet "Data". Hiervoor heb ik onderstaande code bij elkaar gesprokkeld.

Code:
sub uitsplitsen()
  Dim bereik As Range, c As Range, tekst As String, splits As Variant
  With Sheets("Budget")
    Set bereik = .Range("scenario")                          'bereik waar gegevens staan
    On Error Resume Next
    Set c = Union(bereik.SpecialCells(xlConstants), bereik.SpecialCells(xlFormulas), bereik.SpecialCells(xlComments))  'alle niet-lege cellen en formules in dat bereik
    If Not c Is Nothing Then
      On Error GoTo 0
      For Each c In Union(bereik.SpecialCells(xlConstants), bereik.SpecialCells(xlFormulas), bereik.SpecialCells(xlComments)).Cells 'loop ieder zulke cel af
        If c.Value <> "" Then                              'cel is niet leeg
         tekst = tekst & .Cells(c.Column, "7").Value & "\" & .Cells("8", c.Column).Value & "\" & .Cells(c.Row, "a").Value & "\" & .Cells(10, c.Column) & "\" & c.Value & "|" 'zet alle gegevens in deze tekst gescheiden met "\" &n "|"
        End If
      Next
    End If
  End With

With Sheets("Data")
  Application.Goto Reference:="Data_leeg"                   'eerste lege cel
      splits = Split(tekst, "|")                           'splits per record
     .Range("A2").Resize(UBound(splits), 1) = WorksheetFunction.Transpose(splits)  'wegschrijven naar A-kolom
     .Range("A2").Resize(UBound(splits), 1).TextToColumns Destination:=Range("a2"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, _
        Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=True, OtherChar _
        :="\", FieldInfo:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array(3, 1), Array(4, 1), Array(5, _
        1), Array(6, 1)), TrailingMinusNumbers:=True 'splits A-kolom verder uit

End If
  End With
End Sub

Helaas lukt het niet om e.e.a. werkend te krijgen. Ik krijg geen foutmelding maar er wordt ook niet weggeschreven.
Heeft iemand een tip ?
Daarnaast zou het mooi zijn als ook de "Opmerkingen" meegenomen worden.

Bijlagen

Beste gelens ;)

Volgens mij moet je ipv bereik, hier wel degelijk een bereik ingeven.

Code:
    Set c = Union(bereik.SpecialCells(xlConstants), bereik.SpecialCells(xlFormulas), bereik.SpecialCells(xlComments))  'alle niet-lege cellen en formules in dat bereik
    If Not c Is Nothing Then

Vb. Moet worden:

Code:
Union(range("A1:A10").SpecialCells...enz

De laatste End If mag ook weg.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny,

Dat bereik had ik gedefinieerd :
Code:
Set bereik = .Range("scenario")

Volgens mij gaat het in het volgende stukje code fout :

Code:
If Not c Is Nothing Then
      On Error GoTo 0

Zoals ik het begrijp wordt hier gekeken of de cel gevuld is, zoniet dan door naar de volgende cel.
Een aantal cellen zijn wel degelijk gevuld.

Nog een andere tip ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan