Wegschrijven naar tabel en formulier vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

AppeltjePeertje

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7
Hallo,

Even mezelf voorstellen. Ik ben Kevin, 20 jarige ICT-Student en ik moet als stageopdracht een acces database ontwikkelen waar ik nu probleempjes mee heb.

Het volgende:

Ik probeer vanuit een formulier, nadat de focus van het invulveld "HoesNummer" vervalt, een vba scriptje te schrijven om de waarde uit "HoesNummer" weg te schrijven naar een tabel.

In het formulier staan nog meer gegevens... en de belangrijkste hiervan is PakketNaam, want,

het scriptje moet in de doeltabel zoeken naar een waarde in de kolom "PakketNaam" die overeen komt met het invulvak "PakketNaam" in het formulier.

Daarna in de kolom "HoesNummer" van diezelfde entry de waarde van het invulveld "HoesNummer" uit het formulier, wegschrijven, ookal bestaat deze al.

De tabel waar naar weggeschreven moet worden heeft de volgende opbouw (kolommen):

PakketNummer, HoesNummer, PakketNaam, Versie, Leverancier, AangeschaftDoor, AanschafDatum, Prijs, Licentie, Code, OpgenomenDoor




Een tweede vraag:

Ik heb een formulier met 3 waarden:

RackNummer
HoesNummer
Pakket

(met behulp van vba scripje) Wanneer Pakket niet is ingevuld, wil ik dat 'bij focus verloren' de waarde in het veld HoesNummer ook wordt gewist, maar dit moet dan wel gebeuren vóórdat access gaat proberen om de waardes in alle velden op te slaan in desbetreffende tabel. Is dit mogelijk?

Alvast heel erg bedankt,

Kevin
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kevin,

Vraag 1

Als je formulier gebaseerd is op een tabel/query en je keuzelijst is afhankelijk, is wat jij vraagt niet nodig :confused:

Vraag 2

Na Bijwerken gebeurtenis definieren voor je tekstveld Pakket.
Opzetje

Code:
If IsNull(Me.Pakket) Then
Me.Hoesnummer Is Null
Else
End If

Groet,

Tardis
 
Over vraag 1:

Nou, het gaat eigelijk hier om.. ik heb een tabel "Hoesjes" met:

*RackNummer
*HoesNummer
Pakket

en een tabel "Pakketten" met:

*PakketNummer
HoesNummer
PakketNaam
Versie
Leverancier
etc..

Nu wil ik in het formulier van de tabel Hoesjes een knop hebben die het formulier van de tabel Pakketten opent en zoekt op hoesnummer, maar ik krijg het niet voor elkaar om hoesnummer in de twee tabellen gelijk te krijgen (geen idee wat ik fout of goed doe, ik ben niet zo goed bekend met databases :D ).

Dus misschien heb je een idee hoe ik dit kan oplossen?


Vraag twee:

Het veld wordt niet gewist.. ik krijg ook geen melding dus ik weet niet wat er fout is.

Nog een extra vraagje:

Is het mogelijk om access pas weg te laten schrijven naar de database op het moment dat er op een knop wordt gedrukt, en niet standaard direct na een bewerking?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Kevin.
 
Laatst bewerkt:
Nog een klein vraagje..

ik wil gebruikers koppelen aan meerdere pakketten.

Hoe zou ik dit aanpakken?

Bijv. Jantje uit de tabel Personeel, heeft uit de tabel Pakketten:

Microsoft Windows Professional
Microsoft Office 2003
Microsoft Visio
Telefoonboek Programma

... in gebruik.

Het liefst op deze manier; formuliertje:

Personeel selecteren via keuzelijst met invoervak, dan een keuzelijst met invoervak voor alle pakketten en een lijst, dan een knopje en als daarop geklikt wordt, wordt het geselecteerde pakketje toegevoegd aan de lijst.

Zou dan ook leuk zijn om op dezelfde manier een formulier te hebben waar je kan zien als je bijv op: windows xp professional klikt, je kan zien welke gebruikers dit pakket in gebruik hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan