Wegschrijven naar tabel en formulier vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

AppeltjePeertje

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7
Hallo,

Even mezelf voorstellen. Ik ben Kevin, 20 jarige ICT-Student en ik moet als stageopdracht een acces database ontwikkelen waar ik nu probleempjes mee heb.

Het volgende:

Ik probeer vanuit een formulier, nadat de focus van het invulveld "HoesNummer" vervalt, een vba scriptje te schrijven om de waarde uit "HoesNummer" weg te schrijven naar een tabel.

In het formulier staan nog meer gegevens... en de belangrijkste hiervan is PakketNaam, want,

het scriptje moet in de doeltabel zoeken naar een waarde in de kolom "PakketNaam" die overeen komt met het invulvak "PakketNaam" in het formulier.

Daarna in de kolom "HoesNummer" van diezelfde entry de waarde van het invulveld "HoesNummer" uit het formulier, wegschrijven, ookal bestaat deze al.

De tabel waar naar weggeschreven moet worden heeft de volgende opbouw (kolommen):

PakketNummer, HoesNummer, PakketNaam, Versie, Leverancier, AangeschaftDoor, AanschafDatum, Prijs, Licentie, Code, OpgenomenDoor




Een tweede vraag:

Ik heb een formulier met 3 waarden:

RackNummer
HoesNummer
Pakket

(met behulp van vba scripje) Wanneer Pakket niet is ingevuld, wil ik dat 'bij focus verloren' de waarde in het veld HoesNummer ook wordt gewist, maar dit moet dan wel gebeuren vóórdat access gaat proberen om de waardes in alle velden op te slaan in desbetreffende tabel. Is dit mogelijk?

Alvast heel erg bedankt,

Kevin
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kevin,

Vraag 1

Als je formulier gebaseerd is op een tabel/query en je keuzelijst is afhankelijk, is wat jij vraagt niet nodig :confused:

Vraag 2

Na Bijwerken gebeurtenis definieren voor je tekstveld Pakket.
Opzetje

Code:
If IsNull(Me.Pakket) Then
Me.Hoesnummer Is Null
Else
End If

Groet,

Tardis
 
Over vraag 1:

Nou, het gaat eigelijk hier om.. ik heb een tabel "Hoesjes" met:

*RackNummer
*HoesNummer
Pakket

en een tabel "Pakketten" met: