• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wegschrijven van gegevens in lijst dmv macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liboll

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2017
Allen,

Ik ben voor mijn werk een excel file (bijlage) aan het opstellen met hierin op het eerste tabblad "aanmelden" met 3 verschillende groepen: Ontvangst lot, Informatie opsturen lot, Niet conformiteit. Het tweede tabblad "loten" bevat een lijst met alle vakken die in het eerste tabblad te vinden zijn.

Principe is als volgt:

Loten komen binnen en alle info wordt opgegeven in "ontvangst lot". Info ivm opsturingen naar extern labo (soms paar dagen later) kunnen in "informatie opsturen lot" opgegeven worden. Indien er zich een niet conformiteit optreedt wil ik de mogelijkheid laten deze informatie op te geven in "Niet conformiteit".

Door op de bijhorende knop te klikken worden de gegevens naar tabblad 2 "loten" weggeschreven. Dit op de lijn van het overeenkomende lot.

Het lukt me om de gegevens van ontvangst lot dmv een macro weg te schrijven. het lukt me echter niet de andere 2 blokken te laten wegschrijven op dezelfde lijn van het overeenkomstig lot. Ik kan ze wegschrijven maar niet op de lijn van het overeenkomstig lot.

VB. lot 371825 in cel D20 komt overeen met een lot dat reeds in de tabel staat in cel A7. Alle info dat ingegeven wordt in "informatie opsturen lot" en "Niet conformiteit" bij het invoeren van lot 371825 zou in rij 7 van de tabel aangevuld moeten worden daar dit bij het lot horen.

Kunnen jullie me hiermee eventueel helpen aub? Zou super zijn!

Bekijk bijlage Probeersel papierloze structuur2.xlsm

Hierbij in bijlage, lost dit uw probleem op?

@gast0660

Dit is voor mij al super! Heel leuk met het formulier. Is er echter een optie om bij opgestuurd naar 2 labo's te selecteren? (meestal is het ofwel Eurofins en Lavetan samen met ILVO - ILVO afzonderlijk zal nooit geselecteerd worden).

Dit helpt me effectief al heel erg verder! Bedankt!

Graag gedaan.
Dank voor de terugkoppeling :thumb:
Suc6

@Dotchjack,

Graag wil ik nogmaals beroep doen op je kennis van zaken daar ik hier toch echt tekort schiet. Ik heb nog enkele veranderingen aangebracht in het document daar hier intern van alles gewijzigd is). Hierdoor is er wel het één en ander fout gelopen en krijg ik dit niet terug goed. Eerst en vooral heb ik je laatste document "Dotchie 2"in bijlage toegevoegd (dit ter info). Daarnaast heb ik mijn nieuw document "dotchie 4" toegevoegd. Hierbij volgt meer informatie:

Ik wou een extra knop aanmaken voor "Herbemonstering" maar door het kopiëren heb ik de oorspronkelijke blijkbaar overschreven. Nu hebben beide knoppen het formulier van de knop afdrukken. Mijn insteek is eigenlijk dat ik een knop "Lot opslaan of bewerken" heb en eentje met "Herbemonstering". De knop "Lot opslaan of bewerken" heeft grotendeels dezelfde lay out als je oorspronkelijk document maar hier zijn toch enkele veranderingen. Wanneer ik echter (wanneer de knop nog het juiste formulier bevatte) een verandering aanbracht klopte de programmering erachter natuurlijk niet meer. Ik kreeg deze niet op punt. In bijlage heb ik een overzicht van hoe ik dit formulier wil maken. Bestaat er een mogelijk (ik denk aan de functie verticaal zoeken) dat wanneer de specnummer wordt ingegeven er vanuit tabblad "SPEC" de overeenkomstige informatie (product, extra intern & extra extern) wordt opgehaald in het formulier? Wanneer de laboranten dan de nummer ingeven zien ze in 1 oogopslag welke extra's ze hiervoor moeten bepalen.

Daarnaast wil ik graag bij de knop "Herbemonstering" een formulier laten verschijnen (deze lay out is helemaal in orde) maar ik weet niet hoe ik moet programmeren dat wanneer op de knop "Afdrukken" geklikt wordt, de informatie weggeschreven wordt in het tabblad "Herbemonstering" en indien het lot ook in de lijst "loten" staat deze ook hier weggeschreven wordt. Zo zou je kunnen zien dat bijvoorbeeld voor een lot een herbemonstering is gedaan met alle info die in de tabel aangegeven staat. Soms komt het voor dat er echter een lot uit stock genomen wordt en dan staat deze dus niet in de lijst "loten" maar wel tussen de lijst "Herbemonstering". Bestaat de mogelijkheid dat je bij het drukken op afdrukken het ingevulde formulier kan afdrukken?

Kan je me hiermee eventueel helpen me terug op het rechte pad te brengen aub? Duidelijk ben ik niet zo een krak hierin en heb ik mezelf flink vast gewerkt.

Alvast bedankt om hier te willen naar kijken.

Bekijk bijlage papierloze structuur (4) (dotchie).xlsbBekijk bijlage Extra info papierloze structuur.pdfBekijk bijlage papierloze structuur (2) (dotchie).xlsb

Hoi Liesbet,
me terug op het rechte pad te brengen aub
Hebben je ouders je niet geleerd altijd op het rechte pad te blijven?:D
Ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen om je terug op het rechte pad te krijgen.

Hoi Liesbet,

Hebben je ouders je niet geleerd altijd op het rechte pad te blijven?:D
Ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen om je terug op het rechte pad te krijgen.

@Dotchie,

Ik ben misschien eenmaal iemand die graag eens op het foute pad beland ;)

Echt? Dan moeten zo snel mogelijk afspreken:p:P

Kan je hier iets mee?

@Dotchie: hahaha ja :) Ik vertrek binnen een half uurtje naar New York dus in het vliegtuig heb ik alle tijd om de excel file door te gaan. Het ziet er allesins bijzonder knap uit! Ik apprecieer ten zeerste je tijd en effort om me hierin bij te staan...en me op het rechte pad te brengen ;)

Dotchie,

Eerst en vooral wil je je enorm bedanken voor de hulp! Daarnaast wil ik ook even vermelden dat dit enorm knap werk is. De enige aanpassing die ik hier nog in wou vragen was dat het tabblad "lotkwaliteit" niet noodzakelijk is in het formulier. Indien ik deze verwijder komt er echter een foutmelding tevoorschijn. Voor de rest is dit voor mij perfect. Ik zou je graag willen bedanken op een andere manier...flesje opsturen of dergelijke...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan