Wegschrijven van HTML-formuliergegevens naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

alkemaatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Beste lezer,

Ik heb ooit hier een account gehad, nooit iets mee gedaan en zit ook nooit op dit forum. Ik stuitte alleen op een vraag, waar meneer Google mij geen antwoord op kon geven.
Is het mogelijk om in HTML een formulier te maken, waarbij de gegevens weggeschreven worden steeds in een nieuwe regel in (eventueel) per ingevulde persoon in een Excel document?

Zo nee, is het op een andere manier mogelijk om gegevens door middel van een online ingevuld formulier in een excel bestand weggeschreven te krijgen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet.

Hangt er van af wat je met een excel bestand bedoelt. Als je een .csv bestand bedoelt (kan ook met excel bewerkt worden), dan is het antwoord ja, zoalng je een server side taal kunt gebruiken. Als je een .xls bestand bedoelt, dan wordt het lastig. Je zou hier eens naar kunnen kijken. Ike heb er (gelukkig) geen ervaring mee dus hoe goed het werkt zou ik je niet kunnen zeggen.

EDIT: Voor de duidelijkheid, met alleen HTML kun je helemaal niets doen op de server. Je zult altijd een serverside taal, zoals PHP, nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Hmm, oke. Gaat een lastig verhaal worden als ik jou zo hoor, dus.
Is dit ook simpeler op te lossen eventueel? Door bijvoorbeeld een userform van excel online aan te bieden (weet niet of dat mogelijk is?) of door iets met MS Acces te doen qua forms?

Zou ik je niet kunnen zeggen. Maar, als je zoiets gaat doen moet je volgens mij wel op een windows server zitten. Iets om rekening mee te houden.

Misschien handiger om gewoon te zeggen wat je nu wilt bereiken. Je kunt inderdaad met Access of SQL Express en ASP of ASP.net gegevens vanaf een webserver/pagina in een database stoppen.

Je kan ook gewoon PHP gebruiken en de gegevens opslaan in een MySQL of Postgres database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan