• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norbert1964

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Hallo allemaal.

Hoe zou ik als de cellen 6 t/m 10 gevuld zijn kunnen zorgen dat de gegevens
weggeschreven worden naar b.v. Sheet 3 en de bestaande gegevens gewist worden?

Ik heb echt geen idee

Norbert

Bijlagen

Wat zijn cellen 6 t/m 10? En hoe moet het resultaat eruit zien? Welke bestaande gegevens moeten gewist worden?

Cellen hebben een letter en een cijfer. Geef dus precies aan wat je bedoelt met cellen 6 t/m 10.
En waar in sheet3 moet dat naar toe geschreven worden?
En is dat telkens naar dezelfde cellen in sheet3 of moet het daar iedere keer aangevuld worden?

Laatst bewerkt:
Hoi Hoi, sorry voor de onduidelijkheid.

Graag wil ik de gegevens uit de cellen B5 t/m K10 weg geschreven hebben naar tabblad sheet 3.
De bestaande gegevens uit die cellen kunnen gewist worden zodat daar weer nieuwe data ingevoerd kan worden.

In sheet 3 wil ik graag de gegevens uit cellen B5t/mK5 onder elkaar weergegeven hebben.
Ik hoop dat dit zo wat duidelijker is.

Norbert

Meer kon je niet invullen om het duidelijk te maken? Wat moet er nu gebeuren met de gegevens uit B6:K10? Het is allemaal niet zo moeilijk maar als je niet kan beschrijven wat je wil en het teveel moeite is om het verwachte resultaat in het blad 'Verzamel' te zetten dan wordt het allemaal gokwerk. Niet echt van belang maar waarom staat staat er tussen het ordernummer meestal een spatie tussen FS en het nummer en soms niet?

Hoi Hoi
Als voor een ordernummer (met FS nummer) alle bewerkingen gedaan zijn, (de cellen voor een order per kolom zijn dan allemaal groen) zou ik de inhoud van cellen B6 t/m K10 willen wissen.
Alleen het FS nummer van de order, cellen B5 t/m K5 wil ik graag wegschrijven naar het tabblad verzamel. Vandaar dat ik daar alleen het FS nummer ingevuld heb.
Norbert

Het zal voor jou helder zijn, ik begrijp er werkelijk niets van. Alleen B7 en K10 zijn groen? Mogelijk dat een andere helper het begrijpt maar ik kan er niets van maken.

Ik heb de cellen B6 t/m K10 voorzien van een drop down dingetje. Als je die selecteerd hoort daar een kleur bij. Klaar is b.v. Groen, On hold word rood enz.

Werkelijk nooit geweten dat het kon! Het dropdowndingetje heet gegevensvalidatie de kleuren zijn ingesteld dmv voorwaardelijke opmaak. En verder hou het zo of type het over in de tab 'Verzamel'

Plaats a.u.b. een bestand met in tabblad 'verzamel' de gegevens die je wilt zien uit het eerste tabblad.
Nu ben je nog niets wijzer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan